۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۲:۲۹

گزارش خبرنگار مهر از برزیل؛

یزدانی پس از کسب مدال طلای المپیک: خوشحالم که طلسم‌شکنی کردم

یزدانی پس از کسب مدال طلای المپیک: خوشحالم که طلسم‌شکنی کردم

آزادکارکار وزن ٧٤ کیلوگرم ایران پس از کسب مدال طلای این وزن درالمپیک ریو گفت: خوشحالم که کسب این مدال با طلسم شکنی همراه بود.

به گزارش خدرنگار اعزامی مهر به ریودوژانیرو، دیدار فینال مسابقات کشتی آزاد ورن ٧٤ کیلوگرم میان حسن یزدانی و حریف روسی اش برگزار شد که طی آن یزدانی با پیروزی برابر این حریف به مدال طلا دست پیدا کرد.

این آزادکار کشورمان پس از کسب مدال طلای المپیک ریو اظهارداشت: خیلی کشتی سختی بود اما عزمم را جزم کردم تا برنده شوم. همه حریفان برای موفقیت به المپیک امده بودند. با این حال در کشتی اول مبارزه آسانی داشتم ولی در مبارزه دوم کمی با مشکل بدنی مواجه شدم که خدا رو شکر به پیروزی رسیدم.

مرد طلایی کشتی آزاد ایران خاطرنشان کرد: حریف روسی کشتی گیر کاربلد و بزرگی بود و بسیار تمارض کرد و داوری نیز دچار نقایصی بود. روس ها کم نفس هستند و می دانستم که باید چگونه با وی مبارزه کنم. پزشک مسابقات اعلام کرده بود که وی نمی تواند مبارزه کند ولی چون داوری ها با روسیه بود از این حریف حمایت می کردند.

وی درخصوص عدم مبارزه با جردن باروز آمریکایی هم گفت: کشتی گیر خوبی است اما به حریف روسی باخت و در نهایت نتوانستیم با وی مبارزه کنم.

حسن یزدانی ادامه داد: دوسال سخت تلاش کردم و امروز نتیجه اش را گرفتم و این مدال را تقدیم به مردم ایران می کنم.

وی ضمن قدردانی از خانواده اش که همیشه وی را حمایت کردند، تصریح کرد: خوشحالم که با مدالم طلسم شکنی کردم. لطف خدا شامل حال من شد تا بتوانم به این موفقیت دست پیدا کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل در جریان است. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

ایران در این دوره از بازی ها تا به حال صاحب ۷ مدال شده است. کیانوش رستمی و سهراب مرادی در اوزان ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری و حسن یزدانی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد صاحب مدال طلا شده اند و سعید عبدولی و قاسم رضایی در اوزان ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی و حسن رحیمی در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال برنز رسیده اند. علیزاده هم در ۵۷ -تکواندو آخرین برنز ایران را به دست آورده است.

کد خبر 3745834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • آ ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      0 0
      مبارکه مدال طلا