۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۱۱

دبیر شورای زکات خراسان شمالی:

پنج میلیارد ریال زکات درخراسان شمالی جمع آوری شد

پنج میلیارد ریال زکات درخراسان شمالی جمع آوری شد

بجنورد- دبیر شورای زکات خراسان شمالی از جمع آوری حدود پنج میلیارد ریال زکات درخراسان شمالی خبرداد و کفت: سهم نیازمندان از این میزان زکات جمع آوری شده به دو میلیاردریال رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، عباس اهرابی اظهار کرد: یکی سیاست‌های جدید کمیته امداد در بخش زکات اولویت دادن به رفع نیاز محرومان است و بر این اساس در پنج ماهه نخست امسال حدود دو میلیارد ریال برای رفع مشکلات نیازمندان هزینه شد.

وی با بیان اینکه طبق سیاست‌های جدید کمیته امداد باید ۶۰ درصد زکات جمع آوری شده صرف امور محرومان شود، گفت: امسال حدود پنج میلیارد ریال زکات از کشاورزان ودامداران استان جمع آوری شد که حدود دومیلیارد ریال آن برای محرومان ونیازمندان هزینه شد.

اهرابی افزود: این در حالی است که در طول سال ۹۴ تنها حدود سه میلیارد و۹۰۰ میلیون ریال از زکات جمع آوری شده صرف امورنیازمندان شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بخش هزینه کرد زکات برای محرومان در سال جاری رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد، افزود: زکات استان در سر فصل‌های جهیزیه، درمان، مسکن وسایر نیازهای محرومان هزینه می‌شود.

به گفته اهرابی، امسال از محل زکات ۷۰ سری جهیزیه به مبلغ  ۴۰۷ میلیون ریال به زوج‌های نیازمند پرداخت شده و علاوه برآن هفت  مورد کمک هزینه درمانی افزون بر۶۲ میلیون ریال برای محرومان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: همچنین هشت واحد مسکن خانواده‌های نیازمند از همین محل، با اعتباری بیش از ۲۸۰ میلیون ریال تعمیر شده است.

وی تعداد کل کمک‌های انجام شده از محل جمع آوری زکات برای محرومان را بیش ازیک هزار و۴۰۰ مورد در سال جاری عنوان کرد وافزود: هم اکنون ۲۳ پروژه عام المنفعه نیز از محل درآمدهای زکات در سطح استان در حال احداث است که تا کنون دو میلیارد و۹۰۰میلیون ریال در این بخش هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون  حدود ۷۰ هزار نفر از محرومان استان تحت حمایت کمیته امداد هستند، تصریح کرد: قطعا استفاده از ظرفیت‌هایی همچون زکات می‌تواند نقش اساسی در رفع نیاز محرومان داشته باشد.

اهرابی اضافه کرد: پارسال در خراسان شمالی در مجموع ۷۳ میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شد و امسال پیش بینی می‌شود این میزان به ۸۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی در خصوص چگونگی ارائه خدمات به مددجویان نیز اظهار داشت: این نهاد با مشخص کردن کد مددجویی خانواده‌های نیازمند با توجه به شناسایی استعداد و توانایی‌ها و وضعیت زندگی‌شان، آن‌ها را در ردیف دریافت خدمات موردی و یا در ردیف کلیه خدمات قرار می‌دهد.

اهرابی یاد آور شد: سال گذشته بیش از ۱۵۰هزار نفر از محرومان و نیازمندان استان برای رفع نیاز مالی خود به کمیته امداد مراجعه کردند که این نهاد با توجه به شرایط موجود و ضوابط کمیته امداد مشکلات آنان را رفع کرده است.

در حال حاضر بیش از۳۴ هزار خانوار استان تحت پوشش این نهاد قرار دارند که در طول سال خدمات به صورت هدفمند و زماندار به آنان ارائه می‌شود.

کد خبر 3756603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha