۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۱۲

همایش فرصت های اقتصادی و بازرگانی زنان در ساری برگزار شد

همایش فرصت های اقتصادی و بازرگانی زنان در ساری برگزار شد

ساری - نخستین همایش فرصت‌های اقتصادی و بازرگانی زنان در مرکز همایش‌های اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم نصیری خلیلی رئیس کانون زنان بازرگان مازندران ظهر پنجشنبه در این همایش گفت: کانون زنان بازرگان باهدف ساماندهی، توانمندسازی بانوان برای ورود به عرصه‌های تجاری، تولیدی، خدمات، ایجاد بهبود فضای کسب‌وکار بانوان، توسعه و ارتقا کارآفرینی در حوزه زنان، پیگیری رفع موانع موجود، حمایت و تشویق بانوان در امور اقتصادی و همسو کردن فعالیت‌ها در راستای توسعه اقتصادی کشور فعالیت می‌کند.

وی در تشریح برنامه‌های این همایش دوروزه، اظهار کرد: ۱۷ کانون استانی در سطح کشور در بحث اقتصادی، بازرگانی و کشاورزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۱ کانون در این همایش مازندران حضور یافتند.

رئیس کانون زنان بازرگان مازندران با تأکید بر ظرفیت بالای زنان فعال اقتصادی در حوزه‌های صنعت، بازرگانی و کشاورزی استان، تصریح کرد: کانون زنان بازرگان نخستین تشکل اقتصادی بانوان کشور در بحث اقتصادی، تجاری و کارآفرینی محسوب می‌شود و با بهره‌مندی از ۴۰ عضو توان قابل‌توجهی در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دارد.

در ادامه این همایش محمد محمدپورعمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بابیان چالش‌های اقتصادی کشور در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: استبداد تاریخی، محدودیت‌های دولتی و عدم بهره‌وری از نیروی انسانی بزرگ‌ترین عوامل عقب‌ماندگی اقتصاد ایران است.

وی با تأکید بر حضور بانوان در اقتصاد کشور، تصریح کرد: محروم کردن بانوان از فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در فرهنگ اسلامی - ایرانی جایی ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به نرخ بیکاری کشور، اذعان کرد: بسیاری از بانوان در ایران در ردیف بیکاران به شمار نمی‌روند زیرا امیدی به یافتن شغل ندارند پس در آمار بیکاران جامعه نیز لحاظ نمی‌شوند.

محمد پور با اشاره به مسئولیت‌پذیر بودن بانوان، تصریح کرد: بر همگان ثابت شد که بانوان مسئولیت‌پذیرتر بوده و در پست‌های کلان گاها موفق‌ترند.

کد خبر 3758362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha