۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۳۸

رئیس پارک علم و فناوری مازندران:

۱۵۰ محصول فناورانه در پارک علم و فناوری مازندران تولید می شود

۱۵۰ محصول فناورانه در پارک علم و فناوری مازندران تولید می شود

ساری - رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اعلام اینکه ۶۷ واحد تولیدی دانش بنیان در مازندران مستقر هستند، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ محصول فناورانه در این شرکت‌ها تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدزادگان عصر شنبه در نشستی با کارفرمایان واحدهای تولیدی استان که در اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد، گفت: پارک علم و فناوری با هدف حمایت از شرکت‌های کوچک و فناورانه برای موفقیت آنها در اقتصاد فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر نقش صنایع بزرگ بر راه افتادن چرخ‌های تولید صنایع کوچک‌تر، اظهار کرد: باید به دنبال پایداری شرکت‌ها باشیم و این امر شدنی نیست مگر اینکه این واحدها با تکنولوژی روز دنیا منطبق شوند.

رئیس پارک علم و فناوری با اشاره به اینکه مجموعه خدمات پارک علم و فناوری باید موثر و خروجی مطلوبی داشته باشد، تصریح کرد: باید سهم تولیدات محصولات هایتک در مازندران افزایش یابد.

معتمدزادگان با تاکید بر استفاده از ظرفیت نیروی انسانی جوان‌تر در واحدهای تولیدی استان، بیان کرد: فناوران استان برای تایید صلاحیت شرکت دانش‌بنیان خود اقدام کنند تا از این شرکت‌هاُ حمایتی ویژه همچون شرکت‌ در نمایشگاه‌های بین‌المللی، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، برخورداری از تسهیلات کم‌بهره بانکی، شرایط ویژه خدمات لیزینگ و سود کم به خریداران محصولات فناوری، امکان گذراندن خدمت سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان و ... تعلق گیرد.

وی در تشریح انواع شرکت‌های دانش بنیان، خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان بر سه نوع، نوپا، تولیدی و صنعتی تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

کد خبر 3759923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha