۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۳۶

در نشست شورای امنیت رخ داد؛

«سامانتا پاور» مسکو و دمشق را به خودنمایی متهم کرد

«سامانتا پاور» مسکو و دمشق را به خودنمایی متهم کرد

نماینده آمریکا در سازمان ملل در تلاش برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت کشتار نظامیان سوری، دولت های مسکو و دمشق را به خاطر تقاضا برای برگزاری نشست ویژه سازمان ملل سرزنش کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سامانتا پاور نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل متحد در جلسه ویژه ای که به درخواست دولت مسکو برای محکومیت حمله نظامی جنگنده های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در حومه «دیر الزور» برگزار شد، برای آنکه واشنگتن را از مسئولیت کشتار ۸۰ نفر از نظامیان سوری معاف کند، انگشت اتهام خود را به سمت مسکو و دمشق گرفت و ضمن نسبت دادن کشتار غیر نظامیان به آنها مدعی شد که دمشق مسئول ریشه دواندن گروه تروریستی داعش است!

وی در طول برگزاری نشست ویژه شورای امنیت، با لحنی خشن تقاضای مسکو برای محکوم کردن حمله نظامی آمریکا به مواضع ارتش سوریه را زیر سوال برد و آن را بازی توصیف کرد که با هدف شیرین کاری و خودنمایی انجام می شود.

پاور در ادامه ادعاهای خود از روسیه خواست تا با برگزاری نشست های ویژه با دولت «بشار اسد»، آنها را وادار به مذاکره کند.

جالب آنکه نماینده آمریکا در سازمان ملل برای رفع اتهام از دولت متبوع خود و با لحنی که می خواست مسئولیت کشته شدن نیروهای نظامی سوریه را به طور غیر مستقیم متوجه بشار اسد کند، مدعی شد: ما از تلفات جانی اخیر متاسف هستیم اما فراموش نکنیم که از سال ۲۰۱۱ به این سو، دولت دمشق بی هیچ وقفه ای شهروندان سوری را هدف حملات خود قرار داده است.

وی در ادامه با لحنی مظلوم نمایانه گفت: آنچه که روسیه ما (آمریکا) را به انجام آن متهم می کند، کوتاهی در جنگ با داعش است و جالب آنکه حتی سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ما را به همدستی با داعش متهم می کند.

لازم به یادآوری است که وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد از حملات هوایی ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا در سوریه اعلام کرد که به این نتیجه هولناک رسیده است که آمریکا با داعش همدست است.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که تشدید حملات معارضان مسلح سوری از زمان اجرای آتش بس در سوریه، وضعیت این کشور را وخیم تر کرده است.

کد خبر 3772186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha