۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد:

اهدای اعضای بدن بیمار دچار شده به مرگ مغزی در زنجان

اهدای اعضای بدن بیمار دچار شده به مرگ مغزی در زنجان

زنجان - مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: اعضای بدن یک جوان ۳۰ ساله زنجانی که به علت مسمومیت با گاز co دچار مرگ مغزی شده بود به چندین بیمار زندگی دوباره بخشید.

رویا قهرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر از اهدای عضو یک جوان ۳۰ ساله زنجانی به نام زهرا حسینی خبر داد و افزود: این جوان که به علت مسمومیت با گاز co  دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده قلب، کبد، کلیه ها و نسوج وی به بیماران اهداء شد.

وی با بیان اینکه طی شش ماهه سالجاری ۷ مورد اهدای عضو در استان زنجان  انجام گرفته است، گفت: طی سال گذشته ۱۴ مورد اهدای عضو در استان رخ داد  که به ۵۰ نفر حیات دوباره بخشید.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: اهدای عضو بیمار مرگ مغزی طبق شرایط و فرآیندهای خاص انجام می شود و نبود بیماری های مزمن از جمله سرطان، دیابت و حداکثر سن ۶۵ سال متوفی از جمله شرایط مهم برای اهدای عضو است. 

قهرمانی با بیان اینکه  طی شش ماهه سالجاری ۲۵ بیمار با اهدای عضو بیماران مرگ مغزی  حیات دوباره یافتند، گفت: آماراینکه نسوج اهدایی به چند بیمار استفاده می شود وجود ندارد و این نسوج در بانک اعضای پیوند نگهداری می شود. 

کد خبر 3772356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha