۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۰۱

رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان:

حل مشکلات کشور در گرو تحقق اقتصاد دانش‌بنیان است

حل مشکلات کشور در گرو تحقق اقتصاد دانش‌بنیان است

خرم آباد- رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان گفت: حل مشکلات کشور در گرو تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان است.

به گزارش خبرگزاری مهر،  حمزه امیری در مراسم تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری ۹۵ لرستان در سالن جلسات بنیاد نخبگان لرستان اظهار داشت: کشور ما در حال عبور از یک مقطع زمانی و اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش‌بنیان است و به همین خاطر تأکید مسئولان ارشد کشور بر مسئله اقتصاد مقاومتی است.

وی کشور را دارای پتانسیل بالا از نظر نیروی انسانی تحصیلکرده خواند و افزود: حل مشکلات کشور در گرو تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان است.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان عنوان کرد: در سال ۹۲ تعداد ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود داشت که هم‌اکنون تعداد این شرکت‌ها به حدود سه هزار مورد رسیده و بناست تا افق ۲۰ ساله کشور به ۵۰ هزار شرکت برسد.

امیری بیان کرد: ایران در چند سال اخیر جزو بزرگترین کشورهای تولیدکننده نرم‌افزار در حوزه «آی تی» و «آی سی تی» در منطقه بوده و این ‌یک مزیت برای کشور در خاورمیانه است.

وی خاطرنشان کرد: از برگزیدگان کنکور سراسری در استان لرستان انتظار می‌رود که در راستای محقق شدن اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان پیش‌قدم شوند.

امیری در رابطه با تعریف دو واژه نخبه و استعداد برتر گفت: واژه نخبه بااستعداد برتر بسیار متفاوت است چون نخبه به کسی گفته می‌شود که می‌تواند در تولید و گسترش علم، فناوری، فرهنگ، اقتصاد و مدیریت اثرگذار باشد.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان با اشاره به اینکه استعدادهای برتر می‌توانند به نخبه تبدیل شوند اظهار داشت: ما در بنیاد نخبگان لرستان شرایطی را فراهم می‌کنیم تا استعدادهای برتر بتوانند به نخبه تبدیل شوند.

بنابراین گزارش در این مراسم ۸ نفر از برترین‌های کنکور سراسری در استان تجلیل شدند.

کد خبر 3772966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha