۴ مهر ۱۳۹۵، ۹:۰۶

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

عملیات احیاء و بازسازی آب انبار حاج آقا علی کلید می خورد

عملیات احیاء و بازسازی آب انبار حاج آقا علی کلید می خورد

کرمان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: به مناسبت هفته گردشگری عملیات احیاء و بازسازی آب انبار حاج آقا علی کرمان آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، محمود وفایی با اشاره به اینکه روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری مصادف با ۲۷ سپتامبر (ششم مهرماه) گفت: امسال هم همچون سال گذشته برنامه های متعدد و متنوعی در سطح استان کرمان به مناسبت این ایام اجرا می شود.

وی اظهار کرد: شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی «گردشگری برای همه و ترویج دسترسی جهانی» است که این شعار با تاکید بر توجه به افراد ناتوان جسمی و معلولان نامگذاری شده و در ایران هم شعار «گردشگری برای همه، همه برای گردشگری» در نظر گرفته شده است.

وفایی بیان کرد: با توجه به شعار سازمان جهانی جهانگردی باید برنامه ریزی ها به شکلی صورت گیرد که اقشار مختلف مردم به ویژه معلولین و افراد ناتوان جسمی بتوانند از جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری بهره کافی را ببرند.

وی با بیان اینکه تجلیل از فعالان گردشگری یکی از مهمترین برنامه های این هفته است، افزود: آیین بزرگداشت روز جهانی جهانگردی، آغاز عملیات احیاء و بازسازی آب انبار حاج آقا علی، رونمایی از سایت اطلاع رسانی بوم گردی استان، آغاز عملیات بازسازی هتل کرمان، برگزاری مسابقات چهار جانبه فوتسال(جام گردشگری) و افتتاح ۲۰ واحد اقامتگاه بوم گردی در سطح استان از شاخص ترین برنامه های هفته گردشگری است.

وفایی تصریح کرد: راه اندازی تورهای گردشگری معدن، اجرای تورهای گردشگری ویژه خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و افراد ناتوان جسمی، افتتاح یک باب دفتر خدمات مسافرتی و نیز یک واحد مجتمع گردشگری_تفریحی در محور هفت باغ علوی، راه اندازی دو کمپ گردشگری در مناطق خبر بافت و شهربابک و همچنین بازدید از مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و موسسات آموزش گردشگری از دیگر ویژه برنامه های هفته گردشگری  در سال ۱۳۹۵ است.

کد خبر 3777974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha