۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۰۶

کارشناس مسئول نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

۳۳ درصد سرطان ها بر اثر مصرف مواد غذایی ناسالم ایجاد می شود

۳۳ درصد سرطان ها بر اثر مصرف مواد غذایی ناسالم ایجاد می شود

کرمان - کارشناس مسئول نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عامل بروز ۳۳ درصد سرطان ها را مربوط به استفاده از مواد غذایی ناسالم دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید گوهری ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز جهانی غذا گفت: میزان مصرف نمک، روغن ها، اسید چرب و قند می تواند بر بروز سرطان تاثیر بذارد به طوری که ۳۳ درصد کل سرطان ها مربوط به مواد غذایی ناسالم است.

وی افزود: نشانگرهای رنگی تغذیه تاثیر بسزایی در کاهش بیماری ها از جمله سرطان دارد این نشانگر ها مانند یک چراغ راهنما عمل می کنند، سبز بهتر از نارنجی و نارنجی بهتر از قرمز است.

گوهری ادامه داد: این نشانگر رنگی می تواند به مصرف کننده کمک کند به طور مقایسه ای محصول خود را انتخاب کند شاید این محصول با نشانگر سبز با ذائقه افراد سازگار نباشد ولی این استاندارد ها مطابق با محصول سالم است.

کارشناس مسئول نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره دیدگاه اشتباه مردم نسبت به بعضی از محصولات، گفت: روی آوردن به سنگ نمک، نمک دریا و شیرهای پرچرب استریل نشده کار اشتباهی است و توصیه می شود مردم از نمک تصفیه و شیر استریل استفاده کنند.

کد خبر 3796179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha