۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۰

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان:

توسعه نیروی انسانی نیازمند توجه به تغذیه و ورزش است

توسعه نیروی انسانی نیازمند توجه به تغذیه و ورزش است

همدان - معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: توسعه نیروی انسانی نیازمند توجه به تغذیه و ورزش است.

به گزارش خبرنگار مهر، رشید حیدری‌مقدم ظهر سه شنبه در همایش روز غذا در همدان اظهار داشت: با توجه به تغییرات آب و هوایی نگاه ویژه به کشاورزی لازم است زیرا این تغییرات تهدیدکننده امنیت و سلامت غذا است.

وی عادلانه نبودن توزیع مواد غذایی و فقر تغذیه‌ای را از مشکلات جهانی عنوان و آماری از ضایعات بالای مواد غذایی ارائه کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نقش آب در مسائل جهان جدی است و باید به آب به عنوان منبعی استراتژیک توجه شود در حالیکه تحقیقات انجام شده در ایران نشان دهنده هدررفت منابع در این حوزه است.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد، تهیه نرم‌افزاری برای جلوگیری از دور ریز مواد و نرم‌افزاری برای کنترل هدررفت منابع دارویی را از نیازهای دانشگاه عنوان کرد.

حیدری‌مقدم با اشاره به اهمیت تغذیه برای توسعه نیروی انسانی گفت: کشورهای پیشرفته تغذیه و ورزش را به صورت هدفمند مدیریت می‌کنند و باید به مدیریت فقر آهن برای جلوگیری از کاهش آی کیو توجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با هدف افزایش آگاهی عمومی از مزایای تغذیه حبوبات به‌عنوان بخشی از تولید مواد غذایی پایدار، سال ۲۰۱۶ را به حبوبات اختصاص داد، گفت: هدف از نامگذاری سال ۲۰۱۶ به نام سال جهانی حبوبات، افزایش آگاهی درباره نقش حبوبات در تولید مواد غذایی پایدار و رژیم غذایی سالم و سهم آن در امنیت غذایی و تغذیه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان بر ترویج استفاده از حبوبات در سیستم غذایی تاکید کرد.

کد خبر 3799345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha