۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۰۶

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد:

کاهش صادرات محصولات کشاورزی اصفهان

کاهش صادرات محصولات کشاورزی اصفهان

اصفهان- رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان گفت: صادرات محصولات کشاورزی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ از لحاظ وزنی و ارزشی کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا قلمکاری ظهر شنبه، در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: صادرات محصولات کشاورزی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ از لحاظ وزنی و ارزشی کاهش یافته است.

وی بیان داشت: یکی از محصولاتی که صادر می‌شود هندوانه است که جزو محصولات آب‌بر قرار دارد و مشکلات آبی کشور و مسئله صادرات آب مجازی بسیار جای تامل و بازنگری دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: اگرچه رشد صنعت کشاورزی در برنامه های اول تا پنجم توسعه با همت بلند کشاورزان و علی رغم مشکلات و معضلات بسیار روندی صعودی داشته است اما به هرحال جایگاه کنونی صنعت کشاورزی جایگاه ایده آل و اصلی آن نیست.

وی گفت: ما اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی و چشم اندازه ۲۰ ساله ی کشور را جامه عمل بپوشانیم باید برای صنعت کشاورزی نگاهی جدید و مدیریتی دقیق داشته باشیم.

قلمکاری با بیان اینکه مساله آب و محیط زیست دو فاکتور اساسی در دست یابی به امنیت غذایی است، تاکید کرد: اگر واقعا به دنبال خوداتکایی، امنیت غذایی و ایجاد اشتغال هستیم باید برای مسائل و معضلات کشاورزان از جمله آب لازم در این بخش برنامه و مدیریت صحیح داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در تولید برخی از محصولات زراعی، باغی و دامی همیشه جزء استان های برتر کشور بوده است، تصریح کرد: اصفهان یک استان صنعتی است و با رونق کشاورزی می‌تواند تبدیل به یک استان فراصنعتی با کلیه ابعاد توسعه پیشین وپسین زنجیره غذایی شود البته این درصورتی است که ابتدا مساله آب و زاینده رود حل شود براین اساس لازم است یک برنامه ریزی جامع  جهت ایجاد کارگروه ملی نجات زاینده رود از سرآب تا پایاب انجام و به مدیریت‌های سلیقه‌ای و منطقه ای این حوضه آبریز پایان دهد .

کد خبر 3802826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha