۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۳۹

معاون کمیته امداد خراسان شمالی:

یک هزار و ۶۴۰ مددجو دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند

یک هزار و ۶۴۰ مددجو دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند

بجنورد- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی گفت: بیش از یک هزار و ۶۴۰ مددجوی کمیته امداد استان دوره‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره)، علیرضا مرادی اظهار کرد: یکی از ضرورت‌های رشد و توسعه اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، آموزش برای ایجاد مهارت‌های لازم مددجویان است.

وی در رابطه با فعالیت‌های آموزشی این نهاد برای توانمندسازی مددجویان گفت: نیمه نخست امسال بیش از یک هزار و ۶۴۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در دوره‌های آموزشی فنی شرکت کردند که از این تعداد ۸۱۳ نفر در دوره‌های مهارت‌آموزی، ۵۸۷ نفر در پایدارسازی و توسعه، ۸۰ نفر در دوره‌های کارآفرینی و ۱۶۰ نفر در حرفه‌آموزی دانش‌آموزی بودند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بابیان اینکه سال گذشته بیش از هفت هزار و ۳۰۰ نفر از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند، بیان داشت: طبق پیش‌بینی انجام‌شده امسال قرار است بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان تا انتهای سال از این خدمت بهره‌مند شوند.

وی ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان را از اولویت‌های مهم کمیته امداد برشمرد و افزود: مدل اشتغال کمیته امداد برای مددجویان تحت حمایت مبتنی بر استعداد سنجی، حرفه‌آموزی، پرداخت تسهیلات، نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغال، پایدارسازی و بازاریابی فروش محصولات تولیدشده مددجویان است وبر این اساس این نهاد تاکنون موفق شده است بیش از ۲۰ هزار طرح اشتغال برای مددجویان تحت حمایت این نهاد اجرا کند.

مرادی بابیان اینکه بیش از یک هزار و ۲۸۰ نفر از فراگیران آموزش‌های فنی امسال زنان بودند، تصریح کرد: ۷۸۴ نفر از شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها سرپرست خانوار، ۷۴۰ نفر فرزند مددجوی تحت حمایت و ۱۱۲ نفر نیز مددجوی تک و چند خدمتی بوده‌اند.

این مسئول عنوان کرد: برای برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای به مددجویان تحت حمایت بیش از ۱۵۹ میلیون تومان از طریق امداد هزینه شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به محتوای دوره‌های آموزشی یادشده، تصریح کرد: دوره‌های آموزشی برگزارشده برای مددجویان تحت حمایت در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی، فعالیت صنعتی و معدنی و خدمات بوده است.

وی به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: مددجویان با کسب مهارت شغلی می‌توانند برای خود شغل ایجاد کرده و در مسیر خودکفایی گام بردارند. آموزش‌های مهارتی به مددجویان کمیته امداد سبب توانمندسازی مددجویان در حرفه‌های گوناگون و دستیابی به شغلی پایدار و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی می‌شود که این مشارکت سبب ارتقاء درآمد و رشد اقتصادی می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از ضرورت‌های رشد و توسعه اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، آموزش برای ایجاد مهارت‌های لازم مددجویان است و در رویکرد جدید کمیته امداد آموزش‌های مبتنی بر اشتغال پایدار و متناسب با بازار کار و همچنین آماده‌سازی نیروی کار ماهر برای واحدهای تولیدی و خدماتی موردتوجه قرارگرفته است.

مرادی بابیان اینکه یکی از راهبردهای توانمندسازی در کمیته امداد امام (ره) ایجاد شغل برای مددجویان از طریق برنامه‌های کاریابی و تعامل با کارفرمایان است، افزود: ارتباط مستقیم با کارفرما، اجرای طرح‌های خودکفایی اعضای خانوار مددجو، خود اظهاری مددجو، شرکت‌های خدماتی و طرح‌های کارآفرینی از انواع اقدامات و فعالیت‌های اشتغال در طرح‌های کاریابی است.

وی بابیان اینکه امسال با اجرای این طرح بیش از ۵۰ نفر از مددجویان صاحب شغل شدند، گفت: کمیته امداد در اجرای توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان، نیاز کارفرمایان به نیروی کار احصا و مددجویان با فراگرفتن آموزش‌های لازم در مراکز فنی و حرفه‌ای از طریق مؤسسات کاریابی و شرکت‌های خدماتی به‌صورت مستقیم به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار می‌شوند.

معاون اشتغال خودکفایی کمیته امداد استان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌گرفته و تعامل با کارفرمایان قرار است تا انتهای سال برای بیش از ۳۵۰ نفر از این طریق اشتغال‌زایی شود.

کد خبر 3809424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha