۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴

استاندار خوزستان:

بیمه موکب داران در خوزستان پیگیری می شود

بیمه موکب داران در خوزستان پیگیری می شود

اهواز ـ استاندار خوزستان گفت: سعی بر این است تا علاوه بر مواکب مستقر در چذابه برخی مواکب سطح شهرها نیز بیمه شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی یکشنبه شب در در دیدار با موکب داران اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: برای ما افتخار بزرگی است که برای خدمت به مواکب امام حسین(ع) و در راه زائران این امام گام برداریم.

وی افزود: مردمی بودن مواکب همیشه یکی از اساسی ترین مسائل مورد تاکید است و مسئولان باید به مشارکت مردمی در این زمینه بیشتر بها دهند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خدمت در زمینه عزاداری امام حسین(ع) باید با محوریت مردم باشد و دولت نقش پشتیبان را داشته باشد. در حقیقت کار اصلی خدمت رسانی به زائران بیشتر باید مردمی باشد و دولت در زمینه زیرساخت ها باید وارد عمل شود.

شریعتی گفت: یک سری تسهیلات برای مواکب نیاز است که باید توسط دولت فراهم و در اختیار موکب داران قرار بگیرد که وظیفه پیگیری آن بر عهده مسئولان استانی است.

وی ادامه داد: بحث تامین آب قبلا در شلمچه بیشتر مورد توجه بود اما سعی داریم در چذابه نیز این خدمت را ارائه دهیم. در حال حاضر برای آبرسانی در مرز شلمچه مشکلی وجود ندارد.

شریعتی در پاسخ به یکی از موکب داران برای بیمه شدن مواکب گفت: این پیشنهاد بیمه پیگیری می شود و سعی بر این است تا علاوه بر مواکب مستقر در چذابه برخی مواکب سطح شهرها نیز بیمه شوند.

وی تاکید کرد: باید خدماتی را در شأن زائران امام حسین(ع) ارائه و زیرساخت های لازم در مرزها را توسعه دهیم تا خادمان اهل بیت رضایتمندی بالاتر و بیشتری داشته باشند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: برخی مشکلات سال ها از وجودشان می گذرد و به یکباره نمی توان آن ها را حل کرد ولی با تمام توان تلاش می شود که این مشکلات را به حداقل برسانیم.

شریعتی افزود: آیین اربعین نماد عزت و قدرت شیعه است و باید بیشتر خود را نمایان کند. تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به کار می گیریم تا این حرکت میلیونی بیشتر جلوه گری کند.

وی یادآور شد: امسال به حجاج ایرانی اجازه به جاآوردن فریضه حج را ندادند تا بتوانیم برائت از مشرکان را به نمایش بگذاریم و به همین دلیل باید در ایام اربعین این نماد قدرت را بیشتر نشان بدهیم.

کد خبر 3810893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha