۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۳۷

نقوی حسینی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

آشتیانی بازیگر سیاسی است/ارائه اسناد فساد مالی دانش به لاریجانی

آشتیانی بازیگر سیاسی است/ارائه اسناد فساد مالی دانش به لاریجانی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: امروز روز آزمون بزرگ مجلس است، به فتنه‌گرانی که عامل آمریکا بودند و به چهره نظام چنگ کشیدند، رأی ندهید.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان رأی اعتماد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: در دولت یازدهم و در زمانی که آقای دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی امروز، عضو شورای برنامه‌ریزی کتب درسی شدند، درس حسین فهمیده از کتب درسی مدارس حذف شد.

وی افزود: درود می‌فرستم بر شهیدان رجایی و باهنر که دو الگوی مدیریتی دینی در نظام جمهوری اسلامی هستند، اما امروز برخی وزیر پیشنهادی را به شهید رجایی منسوب کردند و بعضی‌ها به خانواده‌ علما منسوب کردند؛ نخست‌وزیر دوران جنگ عامل آمریکایی‌ها در فتنه شد و آقای منتظری هم یک روحانی بود که فاسد شد. چرا وزیر پیشنهادی را به علما نسبت می‌دهید؟

نقوی حسینی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی بیان ما را بشنوید چون فرمودید که از نقد استقبال می‌کنید؛ می‌خواهم چند جمله‌ای در این فرصت بیان کنم. البته امیدوارم به جهنم حواله نشوم و به بیسوادی و انقلابی نفهم محکوم نشوم.

مطالبه مردم بیکاری، رونق و رفاه است

نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: انقلابی‌ها را از پشت تریبون مجلس به نفهم بودن متهم نکنید، ما حرف مردم را می‌زنیم؛ مگر مردم به ما رأی ندادند، آن هم در دولت شما، به رأی مردم احترام بگذارید و حرف ما را گوش کنید.

وی تصریح کرد: اقدام در جهت برکناری وزرا، ترمیم و در جهت مطالبه مردم نیست زیرا مردم بیکاری دارند و رفاه و رونق می‌خواهند، ترمیم باید اینجاها انجام می‌شد.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه تمام کارخانجات در حال نیمه تعطیلی هستند، خاطرنشان کرد: مسئله بر سر کارآمد کردن این سه وزارتخانه نبود، بلکه بحث جای دیگری است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: به عنوان یک معلم که ۲۷ سال در مدارس این کشور درس دادم و در دانشگاه تربیت معلم سمت استادی داشتم، آقای رئیس جمهور با آموزش و پرورش این کار را نکنید؛ آموزش و پرورش حزب سیاسی نیست، مرکز علم و تربیت است که ۱۴ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون و صد هزار معلم دارد.

نقوی حسینی تصریح کرد: وزیری که شما پیشنهاد کردید، کاملاً یک بازیگر سیاسی است.

این نماینده مخالف با بیان اینکه نمایندگی قائل به شخص است، خطاب به نمایندگان گفت: باید در گور جوابگوی رأی‌مان باشیم؛ نگران نباشید که دولت فلان کار را می‌کند، دولت کاری نمی‌کند. ما قسم خوردیم که در برابر فتنه بایستیم، اما وزیر پیشنهادی بازیگر اصلی فتنه است.

وی اظهار داشت: اسناد فتنه‌گری وزیر پیشنهادی موجود است، ایشان تنها مدیر مدرسه‌ای در تهران با ۳۰۰۰  مدرسه بود که در جریان فتنه دستگیر شد.

نقوی حسینی خطاب به رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: چرا یک کارت زردی را دوباره به مجلس معرفی می‌کنید، مگر بین یک میلیون و صد هزار معلم، یک فرد شایسته وجود ندارد که مسئولیت وزارتخانه خودشان را بر عهده بگیرند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: این توهین است که یک نفر را برای وزارت علوم معرفی کردید، اما رأی نیاورده و امروز برای آموزش و پرورش معرفی می‌کنید. کسی که این همه حاشیه دارد و این همه سند فتنه علیه او وجود دارد را معرفی کردید؛ آیا این عقل‌گرایی است؟

وی ادامه داد: امروز معلمان فراموش شده‌اند، این حق آموزش و پرورش نیست که با آن بازی کنیم، مسکن فرهنگیان رها شده و صندوق ذخیره آنها را می‌بینیم که چه وضعی دارد.

۸۰۰۰ میلیارد فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان اگر اختلاس نیست، پس چیست؟

نقوی حسینی گفت: آقای رئیس‌جمهور امروز تعریف جدیدی از اختلاس دارند و گفتند این اختلاس نیست که ۸۰۰۰ میلیارد عرق جبین معلمان را به ۳۰ نفر بدهیم، این وام است! در حالی که یک شهروند برای گرفتن دو میلیون وام یک سال در بانک‌های مختلف وقت می‌گذراند.

این نماینده مخالف تصریح کرد: مطابق تعریف شما هشت هزار میلیارد به ۳۰ نفر وام داده شده و این اختلاس نیست، پس چیست؟

وی گفت: در چنین شرایطی چه کسی برای وزارتخانه معرفی شده، آقای دانش‌آشتیانی که مؤسس حزب منحله مشارکت، عضو شورای غیرقانونی حزب منحله مشارکت، کسی که سیاستگذاری ستاد انتخاباتی معین را داشت، بیانیه‌های دوران فتنه را امضا کرد و از تحصن‌های مختلف در جریان فتنه حمایت نمود.

نقوی حسینی ادامه داد: ایشان در مدرسه ایرانیان انگلیس تدریس می‌کرد و با بورسیه دوران آقای هاشمی رفسنجانی برای تحصیل به انگلستان رفت اما در کنار آن عنوان دبیر در یک مدرسه ایرانی تدریس کرده و پول می‌گرفت؛ بدون اینکه گزینش شود که گزارش عملکرد وی توسط یک خواهر شهید به دست من رسید. همکاران آموزش و پرورش می دانند که چرا شرایط سخت و آزمون هایی برای اعزام به خارج و تدریس در مدارس ایرانیان وجود دارد.

اسناد فساد مالی دانش آشتیانی را به لاریجانی می دهم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: اسناد فساد مالی مربوط به آقای دانش‌آشتیانی را به صلاح نمی‌دانم در صحن علنی اعلام کنم به رئیس جلسه تقدیم می‌کنم.

این نماینده مخالف با اشاره به اینکه کسی که در دل راضی به شکست دولت جمهوری اسلامی باشد، صهیونیست است، خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم دولت پیروز باشد، الحمدالله نظام جمهوری اسلامی در دنیا مقتدر است؛ همانطور که همه دیدند در نشست اخیر لوزان شرایط ایران پذیرفته شد و قدرت ها در برابر ایران زانو زد.

وی ادامه داد: آقای روحانی؛ ما می‌خواهیم دولت نظام جمهوری اسلامی موفق شود و دلمان می‌خواهد کسی که مدیریت آموزش و پرورش را بر عهده دارد، خود، خانواده‌اش، تربیت، اعتقاد و ایمانش از این جنس باشد؛ آیا در مجموعه طرفداران دولت تنها همین سه نفر هستند که مدام آنها را برای وزارتخانه های مختلف معرفی می‌کنید؛ قحط‌الرجال است؟

فتنه باید خط قرمز همه قوا باشد نه فقط خط قرمز مجلس

نقوی حسینی افزود: امروز روز امتحان مجلس دهم است، مجلس نهم در مقابل فتنه ایستاد، مگر مقام معظم رهبری نفرمودند فتنه خط قرمز نظام است و مگر دولت جزو نظام نیست، آیا فقط مجلس جزو نظام است!؟

این نماینده مخالف در پایان تصریح کرد: در روز آزمون بزرگی هستیم، به فتنه‌گرانی که عامل آمریکا بودند و به چهره نظام چنگ کشیدند، رأی ندهید.

کد خبر 3812095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بی طرف IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
      0 0
      سخنان ایشان فقط باعث ایجاد تفرقه بود،وقتی در یک جلسه علنی اتهام فتنه گر بودن می زنند و افراد را بی آبرو می کنند برای نظام چیزی جز شکاف بیشتر در پی ندارد آقای نقوی اگر مدارک شما صحیح و قابل استناد است چرا تا کنون وزارت اطلاعات یا دادگستری اقدامی در جهت دستگیری و محاکمه ایشان انجام نداده ؟نمی شود که به صرف اصلاح طلب بودن به هر کس انگ فتنه گر بودن زد ادعای بدون مدرک تهمت است و گناه !!!
    • محمد باقر کاظمی IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
      0 0
      من شخصا دکتر دانش را میشناسم و با سوابق علمی و سیاسی و اجرایی ایشان اشنا هستم.متاسفم از وجود چنین نماینده ای در مجلس و دلایل بدون منطق و کینه توزانه او
    • ریحانه امیری DE ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
      0 0
      برادر عزیز چرا صحبتهایی می کنید که سرانجامش این شود که گویا مخالفان نظام و فتنه گران مجلس را در اختیار دارند؟ اختلاف نظر سیاسی بوده چه در سال 88 و چه اکنون کسی دشمن نظام و انقلاب نیست. اینهمه اتمام حجت نکنید. درست نیست.