۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۲۸

امام جمعه ایلام:

الگوگیری از سیره ائمه اطهار بشریت را به سعادت همیشگی سوق می دهد

الگوگیری از سیره ائمه اطهار بشریت را به سعادت همیشگی سوق می دهد

ایلام-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: الگوگیری از سیره عملی و رفتاری ائمه معصومین (ع) بشریت و بویژه مسلمانان را به سعادت نهایی و همیشگی سوق خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدنقی لطفی روز سه شنبه در مراسم پایانی سومین سوگواره ملی علمدار کربلا در شهر ایلام اظهار داشت: مهم ترین دلیل انحطاط موجود در جهان امروز و بویژه در کشورهای غربی فاصله گرفتن از ارزش های الهی و حرکت در مسیر خلاف توصیه های بزرگان دین و پیامبران الهی است.

وی افزود: دولتمردان فاسد کشورهای غربی و صهیونیزیم بین الملل تمام تلاش خود را بکار گرفته اند تا از قدرت نفوذ معنویات در جوامع جلوگیری کرده و روز به روز مردم را بیشتر در زرق و برق دنیوی گرفتار کنند تا به اهداف شوم خود که همانا سلطه و غارت ثروت های ملت های مظلوم است، دست یابند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: تنها را مقابله با این توطئه ها چنگ زدن به ریسمان الهی و پیروی کردن از روش و منش انبیای الهی و ائمه معصومین علیهم السلام است که خداوند متعال نیز در کتب الهی همواره بر این موضوع برای رهایی از چنگال کفار و مستکبران تاکید می فرماید.

لطفی برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی با حضور میلیون ها نفر از مسلمانان و بویژه شیعیان را از برنامه هایی برشمرد که می تواند سد راه دشمنان در تحقق مطامع آنان شود و اگر روز به روز و سال به سال با شکوه بیشتر برگزار شود، مطمئنا دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: کشورهای غربی با حمایت مادی و تسلیحاتی از گروه های تکفیری در صدد ایجاد تفرقه در میان امت های اسلامی هستند ولی با مدد الهی و هوشیاری ملت های اسلامی این توطئه جدید آنان نیز به سنگ خواهد خورد و در اهداف خود ناکام خواهند ماند.

امام جمعه ایلام گفت: دشمنان همواره تلاش کرده اند تا چشمه همیشه جوشان نهضت اباعبدالله الحسین (ع) را در روز عاشورا خاموش کنند ولی شاهد هستیم این قیام الهی سال به سال پرشکوه تر برگزار و زنده تر از سالیان گذشته اجرا می شود.

آیت الله لطفی ابراز امیدواری کرد عموم ملت ایران با تاسی به سیره امام حسین (ع) آنرا در زندگی فردی و اجتماعی خود ملاک قرار داده و اجرا کنند.

کد خبر 3818780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha