۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۱۰

ایمانی خوشخو با مهر مطرح کرد:

تاکید رییس‌جمهوری بر آماده‌سازی سریع سند موسیقی، سینما و معماری

تاکید رییس‌جمهوری بر آماده‌سازی سریع سند موسیقی، سینما و معماری

رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد رییس‌جمهوری بر آماده شدن هرچه سریعتر سند معماری، موسیقی و سینما تاکید دارد.

محمدحسین ایمانی خوشخو رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره آخرین وضعیت تدوین سند سینما، موسیقی و معماری گفت: اولین سند یعنی سند معماری در حال حاضر در صحن شورا است و ما برای تصویب نهایی آن مشغول بحث هستیم.

وی افزود: تدوین این سندها به خصوص در حوزه هنر کار آسانی نیست زیرا دیدگاه های متفاوتی در مدیریت ها و صنوف وجود دارد، بر همین اساس سندی که در نهایت به صحن شورا ارایه می شود باید یک کار پخته و حاوی همه دیدگاها ها باشد. در همین راستا باید بگویم ما سند معماری را وارد صحنه شورا کرده ایم و حتی یک جلسه هم برای آن برگزار شده است و در جلسه آینده هم در دستور قرار دارد.

رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تدوین سند سینما نیز توضیح داد: سند سینما هم مراحل نهایی خود را طی می کند اما ما در نظر داریم باز هم دیدگاه های  هنرمندان را طی یک فرایند خاص دریافت کنیم. درباره سند موسیقی هم باید بگویم ۷۰ درصد از تدوین سند به پایان رسیده است و این اسناد به تدریج در نوبت ورود به صحن شورا قرار می‌گیرند.

ایمانی خوشخو بیان کرد: رییس‌جمهور همواره تاکید دارد که برای سامان دادن به وضعیت هنر، این سندها باید هرچه زودتر آماده شوند. من فکر می کنم در نهایت تا ۸ ماه آینده شاهد مطرح شدن سند موسیقی، سینما و معماری در صحن شورا باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: در این سندها سیاستگذاری ها، راهکارهای عملی و ... قید شده است، البته این امر به رشته های مختلف هنری نیز بستگی دارد برای مثال سند معماری برای شهرداری ها، آموزش و پرورش و آموزش عالی تعیین تکلیف می کند همچنین هرچند برای سینما دستگاه های مختلفی دخیل نیستند اما خطوط کلی در اجرای آنها لحاظ شده است تا دیگر شاهد این افتراق ها نباشیم، زیرا در حال حاضر هر سازمانی برای خود یک سیاستی را دنبال می کند، برای مثال حوزه هنری، صدا و سیما و ... هر کدام به نحوی عمل می کنند به همین دلیل روح  این اسناد ایجاد هماهنگی در سیاست گذاری واحد و هماهنگی در اجرای این سیاست ها است.

کد خبر 3822097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha