۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۱۷

در مراسم افتتاح طرح پالایش تقلب های غذایی عنوان شد:

بودجه ۶۰ میلیارد تومانی برای رصد تقلب‌های غذایی

بودجه ۶۰ میلیارد تومانی برای رصد تقلب‌های غذایی

مجری طرح ملی پالایش آلاینده ها و تقلب های غذایی از بودجه ۶۰ میلیارد تومانی برای اجرای فاز اول این پروژه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسن یزدان پناه روز دوشنبه در مراسم افتتاح فاز اول طرح ملی پالایش آلاینده ها و تقلبات غذایی گفت: یکپارچگی غذا در زندگی امروز شامل کیفیت، سلامت و اصالت غذا است که می بایست هر سه با یکدیگر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به انواع آلاینده های شیمیایی و میکروبی که در فرآورده های غذایی وجود دارد، افزود: از جمله فرآورده های غذایی که انواع آلاینده ها و تقلبات را در آن شاهد هستیم، برنج است.

یزدان پناه با بیان اینکه آلودگی مواد غذایی به آلاینده ها و تقلبات در دنیا فراگیر شده است و تنها شامل کشور ما نمی شود، گفت: شیر، گوشت، روغن و... از جمله فرآورده های غذایی هستند که بیشترین آلاینده ها و تقلبات را می توان در آنها شاهد بود.

وی از تدوین نقشه راه سلامت غذا با استفاده از طرح ملی پالایش آلاینده ها و تقلبات غذایی خبر داد و گفت: آنچه مسلم است می بایست تصویر واقعی از میزان آلاینده ها و تقلبات غذایی در کشور به مردم ارائه بدهیم.

مجری طرح ملی پالایش آلاینده ها و تقلبات غذایی با اشاره به اینکه فاز اول طرح ملی پالایش آلاینده ها و تقلبات غذایی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شده است، گفت: این طرح با بودجه ۶۰ میلیارد تومانی آغاز شده و به پیش می‌رود و انتظار داریم فاز دوم طرح در سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ دنبال شود.

کد خبر 3824452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha