۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۵۶

استاندار سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

دریای چابهار فرصتی برای تجارت تجار افغانستانی است

دریای چابهار فرصتی برای تجارت تجار افغانستانی است

زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان در جمع اعضای اتاق بازرگانی افغانستان گفت: از فرصت دریای چابهار برای تجارت به خوبی استفاده شود زیرا اولویت با تجار افغانستانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، استاندار سیستان و بلوچستان ظهر امروز درجریان سفر به کابل با اعضای اتاق بازرگانی کشور افغانستان دیدار کرد.

بر اساس این گزارش علی اوسط هاشمی در این دیدار بر اهمیت دریا برای تجار افغانستانی تاکید کرد و گفت: از فرصت دریای چابهار برای تجارت به خوبی استفاده شود زیرا اولویت با تجار افغانستانی است.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی دو کشور باید سندی مشترک برای سهولت در مبادلات بازرگانی تنظیم نماید تا بتوان به خلق آثار بزرگ در منطقه بیاندیشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان احداث کارخانجات بزرگ در دو سوی مرز مشترک را مهم ارزیابی کرد و گفت: زیر ساخت های این کار فراهم شده و با همت سرمایه گذاران دو کشور می توان برندهای بزرگ تولید و به بازارهای هدف عرضه شود.

وی رونق مناطق ویژه اقتصادی در ایران توسط تجار ایرانی و افغانستانی را بهترین فرصت برای سرمایه گذاری توصیف کرد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به تخفیف های گمرکی ویژه برای تجار افغانستانی در بندر چابهار گفت: در حال حاضر برای کانتینر های وارداتی بیش از ۷۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده و برای کانتینر های صادراتی بیش از ۸۰ درصد تخفیف قایل شده ایم.

وی ادامه داد: ترمینال یخچالی در چابهار ظرفیت مناسبی برای اقلام فاسد شدنی فراهم آورده است که در اختیار تجار قرار دارد.

کد خبر 3825774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha