۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۴۰

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان خبر داد:

استقرار تیم‌های بهداشتی اصفهان در کربلا و مرزهای کشور

استقرار تیم‌های بهداشتی اصفهان در کربلا و مرزهای کشور

اصفهان- مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: دو تیم بهداشتی از اصفهان برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی از زائرین کربلا به این زمین مقدس اعزام شدند.

مهدی رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تمهیدات این مرکز در ایام اربعین، اظهار داشت: علاوه بر اعزام تیم‌های بهداشتی اصفهان به کربلا، تیم‌هایی در مرزهای کشور و فرودگاه اصفهان نیز استقرار یافته است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه سال های پیش مواردی از ابتلا به بیماری های واگیردار همچون وبا و آنفلوانزا در زائرین مشاهد شده بنابراین تلاش کردیم یک دوره آموزشی  بهداشتی برای ۵۰۰ نفر از مبلغان صورت دهیم تا موارد بهداشتی را به زائرین آموزش دهند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی و استفاده از وسایل شخصی برای مصرف آب و غذا و همچنین استفاده از صابون به جد توصیه می‌شود و حتی الامکان از مصرف آب آشامیدنی به غیر از بطری های آب و مصرف غذاهایی که از سلامتی و بهداشتی آن مطمئن هستند، توصیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعضا مواردی از بیماری های اسهالی و روده‌ای و حتی وبا در زائرین طی سال های گذشته مشاهده شده است، گفت: با وجود مشاهده این نوع بیماری ها به هنگام برگشت زائرین از دست دادن و بوسیدن آنها خودداری شود.

رفیعی گفت: احتمال ابتلا به بیماری های فصلی در زائرینی که موارد بهداشتی را رعایت نکنند، وجود دارد.

کد خبر 3826527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha