۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۰۵

گزارش مهر از مرز مهران؛

تصویر اینترنت بالنی در نقطه صفر مرزی؛ وقتی «وای فای» هوا می‌شود

تصویر اینترنت بالنی در نقطه صفر مرزی؛ وقتی «وای فای» هوا می‌شود

مهران- برای ایجاد امکانات برقراری ارتباط زائران اربعین ۹۵ امسال وزارت ارتباطات دست به ابتکار جالبی زده و آن هم هوا کردن بالن برای استفاده از «وای فای» است.

به گزارش خبرنگار مهر، فناوری اینترنت بالنی برای ارائه خدمات اینترنت بدون سیم، پروژه ای است که برای نخستین بار قرار است در کشور و برای زائران اربعین در مرز ایران به کار گرفته شود.

براین اساس پژوهشگاه فضایی ایران پروژه نصب و راه اندازی بالن اینترنت را در مرز مهران آغاز کرده است که در صورت موفقیت اجرای این طرح، می تواند یک مزیت نسبی برای به کارگیری فناوریهای نوین در کشور در مواقع بحران تلقی شود.

حسن حدادپور، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد اجرای این طرح اظهار داشت: تست اجرای این پروژه که فاز نخست به کارگیری اینترنت بالنی در کشور است با موفقیت به اتمام رسیده و تمامی تلاش این است که بتوانیم تجهیزات مربوط به این فناوری را در منطقه مرزی مهران نصب کنیم اما ممکن است به دلیل ازدحام جمعیت این مهم، عملیاتی نشود.

وی با بیان اینکه با توجه به ازدحام جمعیت، نصب تجهیزات با کندی پیش می رود، اضافه کرد: این پروژه در صورت موفقیت آمیز بودن، می تواند مقدمه ای برای به کارگیری اینترنت بالنی باشد. در این پروژه از بالن به عنوان یک دکل اینترنت وای فای استفاده می شود که اینترنت بی سیم را در شعاع ۲۰ کیلومتری ارائه می دهد.

کد خبر 3826730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha