۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۴۶

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف عنوان کرد:

۱۶۰۰ مبلغ ویژه پیاده‌روی اربعین اعزام شدند

۱۶۰۰ مبلغ ویژه پیاده‌روی اربعین اعزام شدند

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام ۱۰ روزه ۱۶۰۰ مبلغ ویژه ایام اربعین خبر داد و گفت: برخی از مبلغان تا چند روز بعد از مراسم اربعین در محورهای هشتگانه مستقر خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شعبانی با اشاره به ضرورت حضور مبلغان روحانی در میان زائران پیاده اربعین اظهار کرد: بر همین اساس اعزام مبلغ به کشور عراق از ۱۹ آبان ماه امسال شروع شده است.

وی افزود: در مجموع قرار است ۱۶۰۰ نفر از روحانیون مبلغ سازمان اوقاف به محورهای هشت‌گانه در مرز مهران و همچنین داخل خاک عراق اعزام شوند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حضور ۱۰ روزه مبلغان در محل مأموریت خاطرنشان کرد: برخی از آنها هم قرار است تا چند روز بعد از پایان مراسم اربعین در عراق، همچنان در مناطق هشت‌گانه مستقر باشند.

وی ادامه داد: مبلغان در طول دوره فعالیت خود به اقامه نماز، سخنرانی چند رسانه‌ای یا مشاوره‌ و پاسخ به شبهات می‌پردازند وی افزود ۱۰۰ نفر از مبلغان اعزامی را نیز بانوان مبلغه تشکیل می‌دهند.

شعبانی از فعالیت کارگروه کودک در مسیر پیاده‌روی اربعین نیز خبر داد و گفت: دوره آموزشی برای آگاه‌سازی مبلغان شامل مباحث مهدویت و جریان‌های انحرافی، آشنایی با اماکن مقدسه عتبات عالیات، امنیت در سفر و موضوعات معرفتی برای مبلغان برگزار شده است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: مبلغان اعزامی در محورهای کوفه، کاظمین،‌ سامرا،‌ کربلا، نجف، مسیر مهران تا حیدریه، حیدریه تا نجف، مرزهای شلمچه، چزابه و مهران حضور دارند.

کد خبر 3827125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha