۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۵۸

آمریکا دیگر از روسیه برای افغانستان بالگرد خریداری نمی‌کند

آمریکا دیگر از روسیه برای افغانستان بالگرد خریداری نمی‌کند

وزرات دفاع آمریکا اعلام کرد که درصدد است تا خرید بالگردهای(MI-17) از روسیه برای افغانستان را متوقف و به جای آن بالگردهای ساخت خود آمریکا را خریداری کند.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «رها»، وزارت دفاع آمریکا به کنگره این کشور اعلام کرد که درصدد است تا به جای خرید بالگرد از روسیه برای افغانستان، بالگردهای ساخت خود را برای این کشور خریداری کند.

«کریس مورفی» سناتور ایالت «کنیتیکت» آمریکا پیشتر با بیان این موضوع گفته بود: هرگز متوجه نشدیم که چرا دولت آمریکا پول مالیات دهندگان این کشور را برای خرید بالگرد برای افغانستان به روسیه می فرستد در حالیکه روسیه از دولت بشار اسد در سوریه حمایت می کند و به شرق اوکراین نیز تجاوز کرده است.

 وی افزود: اگر پنتاگون قصد خرید بالگرد دارد، این  بالگردها باید در داخل آمریکا ساخته شده باشند.

در همین حال وزارت دفاع آمریکا نیز پیشتر و پس از خرید چند فروند بالگرد روسی برای افغانستان گفته بود که به زودی هلی کوپترهایی که در ایالت کنیتکت این کشور تولید می شوند را برای افغانستان خرید می کند.

از سویی دیگر، برخی تحریم های غرب علیه روسیه سبب شده تا تحویل بالگرد و قطعات آن به افغانستان طی دو سال گذشته از سوی این کشور صورت نپذیرد.

 هم چنین «روزا دلارو» یکی از اعضای مجلس آمریکا نیز در این باره گفت: از آنجایی که تلاش های روسیه در خاورمیانه در مغایرت با سیاست های خارجی ما است، زمان آن رسیده که ایالات متحده نیز به وابستگی اش به بالگردهای ساخت روسیه برای افغانستان خاتمه دهد.

کد خبر 3828374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha