۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۳۰

گزارش خبری مهر؛

همه مسئولین درخدمت فرزندان شهدا باشند/ برخورد قاطع با حرمت‌شکنان

همه مسئولین درخدمت فرزندان شهدا باشند/ برخورد قاطع با حرمت‌شکنان

کرمانشاه- تاکید برخدمتگذاری همه مسئولین نسبت به فرزندان شهدا و برخورد قاطعانه با حرمت شکنان ، از موارد مطرح شده در دیدار کانون همبستگی فرزندان شاهد استان با آیت الله علما بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه هفته بسیج اعضای کانون همبستگی فرزندان شاهد استان کرمانشاه امروز شنبه  با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در این دیدار گفت: خدمت به فرزندان شاهد افتخار ما بوده و اینکه امروزه جمهوری اسلامی ایران در دنیا مطرح است تنها به برکت خون شهدا است.

وی با تاکید بر اینکه نوکری فرزندان شهدا افتخار است، افزود: همه مسئولین باید در خدمت فرزندان شاهد باشند.

شماری از مدیران ارشد استان فرزند شاهد هستند

جعفر همتی، مشاور عالی استاندار کرمانشاه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران خواسته شهدا است، اظهار داشت: ۱۲هزار فرزند شهید در استان داریم.

وی با بیان اینکه این نظام با تقدیم شهدا پا برجا شده افزود: در کانون همبستگی فرزندان شاهد باید بر انجام کارهای فرهنگی و پرهیز از سیاسی کاری متمرکز شوید.

همتی تحت پوشش قرار دادن همه فرزندان شاهد استان را از جمله وظایف اصلی این کانون دانست و گفت: در حال حاضر شماری از مدیران ارشد استان فرزند شاهد هستند.

وجود ۱۲ هزار فرزند شهید در کرمانشاه

مدیر کل کانون همبستگی فرزندان شاهد استان کرمانشاه نیز در این نشست از وجود ۱۲هزار فرزند شاهد خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این شمار فرزند شاهد نیازمند برنامه ریزی دقیق دارد افزود: کانون همبستگی فرزندان شاهد به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده که نیازمند حمایت برای ترویج فرهنگ شهادت است.

عضو هیئت مدیره کانون همبستگی فرزندان شاهد استان کرمانشاه ارتقای منزلت اجتماعی فرزندان شاهد را هدف تشکیل این کانون دانست.

عبدالرضا نادری فر افزود: کانون مذکور در سال ۸۹ با عضویت فرزندان شاهدی چون آیت الله محمدی عراقی و لاله افتخاری تشکیل شد.

وی هدف از تشکیل  کانون مذکور را هم افزایی و همبستگی شهدا و  حفظ و بکارگیری فرزندان شاهد به عنوان ذخایر انقلاب و همچنین توانمندسازی آنان عنوان کرد.

وی افزود: ۱۲هزار فرزند شاهد در  استان وجود دارد که با پست‌های ارشد و میانی سازمانی فاصله زیادی دارد در حالی که این افراد از سطوح بالای علمی-پژوهشی برخوردار هستند.

نادری فر از برپایی موکب‌هایی در میدان آزادی و امام حسین(ع) ماهیدشت و سایر نقاط در ایام اربعین خبر داد و افزود: با توزیع بسته های فرهنگی در این موکب ها از زوار اربعین خواستیم نائب الزیاره یک شهید باشند.

وی با اشاره به برخی از فعالیت های این کانون افزود: عدم در اختیار قرار دادن مکانی برای فعالیت و خیز منفی برخی از مسئولین علیه اعضای هیئت موسس این کانون از جمله مشکلات موجود است.

فرزندان شهدا باید شاخصه چشم و چراغ بودن را داشته باشند

عضو هیئت مدیره کانون همبستگی فرزندان شاهد استان کرمانشاه گفت: هدایتگری از جمله وظایف فرزندان شهدا است.

کیوان عبادت ورز افزود: سخن امام راحل(ره) مبنی بر اینکه خانواده شهدا چشم و چراغ این مملکت اند تذکری به خانواده شهدا است که باید شاخصه چشم و چراغ بودن را داشته باشند.

وی با انتقاد از اینکه دستگاه های مربوطه وظایف خود را در قبال خانواده شهدا به درستی به جا نیاورده اند افزود: کار جمعی مدنظر مقام معظم رهبری است که چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

پرچم عاشورا امروز بر دوش فرزندان شهداست

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری پیاده روی اربعین را از برکات خون شهدا دانست.

آیت الله محمدی عراقی در این دیدار پیاده روی اربعین را مسیر انتقال پیام عاشورا دانست که به وسیله پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع دینی و انقلابی و با وجود گذشت یک هزار و ۴۰۰ سال به همه بشریت ابلاغ شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری برگزاری این مراسم باشکوه و اجتماع میلیونی اربعین حسینی را از برکات انقلاب اسلامی و خون شهدا دانست.

وی با اشاره به اینکه ما بدهکار شهداییم بیان کرد: امروزه همان پرچمی که پس از عاشورا بر دوش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نهاده شد بر دوش فرزندان شهدا است.

برخورد قاطع با حرمت شکنان فرزندان شهدا

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: با افرادی که به فرزندان شاهد بی توجهی کنند با هر سمتی برخورد می شود.

احمد صفری در این دیدار با تاکید بر اینکه فرزندان شهدا باید در راس امور قرار داده شوند اظهار داشت: برخورد از سر کم لطفی با آنان جای تاسف است زیرا این فرزندان بسیار قانع اند و به مال دنیا طمعی ندارند.

از هیچ تلاشی برای فعالیت کانون همبستگی فرزندان شاهد کرمانشاه کوتاهی نمی کنیم

فرماندار شهرستان کرمانشاه گفت: خانواده های شهدا سندهای افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

رنجبر در این دیدار با اشاره به اینکه برپایی این نظام به برکت خون شهدا است اظهار داشت: از هیچ تلاشی برای فعالیت کانون همبستگی فرزندان شاهد کرمانشاه فروگذار نمی کنیم.

وی افزود: طی سال گذشته علاوه بر سرکشی بخشداران کرمانشاه، ۱۸۵ دیدار از سوی فرمانداری کرمانشاه با خانواده های شهدا انجام شده است.

برخی مدیران از مسئولیت دادن به فرزندان شهدا بیمناک هستند

مدیر کل بنیاد شهید استان کرمانشاه نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کاری همگانی است گفت: باید بعد فرهنگی امور تقویت شود.

عضو هیئت مدیره کانون همبستگی فرزندان شاهد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هدف از تشکیل کانون مذکور حفظ ارزش‌ها و توسعه کشور است گفت: برخی مدیران از مسئولیت دادن به فرزندان شاهد بیمناک هستند.

کد خبر 3828661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha