۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۳۸

معاون اجتماعی ناجا استان کرمانشاه:

زائران از دریافت و نگهداری هرگونه پاکت ازافراد ناشناس پرهیز کنند

زائران از دریافت و نگهداری هرگونه پاکت ازافراد ناشناس پرهیز کنند

کرمانشاه- معاون اجتماعی ناجا استان کرمانشاه گفت: زائران از دریافت و نگهداری هرگونه بسته و پاکت از افراد غیربه منظور امانت و یا انتقال از ایران به عراق و بالعکس خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ "محمدرضا آمویی" اظهار داشت: امسال نیز همچون سال های گذشته میلیون ها عاشق و رهرو، خود را به مرقد مطهر سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) رسانده اند تا بار دیگر وحدت مسلمانان را به تصویر بکشند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام که از مدت ها قبل برای ناامن جلوه دادن کربلای معلی و ایجاد هیجانات کاذب از هیچ اقدامی فروگزاری نکرده بودند، نتوانستند مانع از این حرکت عظیم و خودجوش شوند و این واقعه یک هشدار بزرگ برای آنان است که بفهمند مردم به عشق امام حسین(ع) این همه سختی را تحمل می کنند چه بسا برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) هزار برابر این جمعیت در مقابل آنها خواهند ایستاد.

آمویی در ادامه رعایت موارد امنیتی را در این سفر معنوی لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: در طول سفر زائران شخصاً مراقب وسایل خود باشند و از رها کردن آن در محیط های قابل دسترسی افراد بیگانه برای پیشگیری از سرقت و هرگونه تهدیدی خودداری کنند و در صورت سرقت و یا مفقود شدن اموال و اشیا خود و یا بروز هرگونه مشکل اعم از تصادف، گم شدن همراهان، نزاع، دستگیری و ... مراتب را در اسرع وقت به مدیر کاروان گزارش دهند.

معاون اجتماعی استان گفت: زائران از دریافت و نگهداری هرگونه بسته و پاکت از افراد غیر(اعم از ایرانی یا عراقی) به منظور امانت و یا انتقال از ایران به عراق و بالعکس خودداری کنند و در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به اطلاع مدیر کاروان برسانند.

سرهنگ آمویی ادامه داد: در صورت بروز هرگونه حادثه ای از قرار گرفتن در محیط حادثه و تهیه عکس و فیلم بپرهیزند و در صورت مشاهده اشیا و یا رفتار مشکوک مراتب را به مسئولان مربوطه گزارش کنند.

وی با اشاره به آغاز بازگشت زائران از کربلای معلا و خستگی ناشی از سفر، متذکر شد: رانندگان محترم فرصت کم را با سرعت زیاد جبران نکنند چراکه خانواده های بسیاری چشم به راه هستند و با رعایت قوانین و مقررات، پلیس را در ارائه خدمات انتظامی یاری دهند.

این مقام انتظامی خاطرنشان ساخت: هرچند بسیاری از پرسنل نیروی انتظامی به دلیل عمل به رسالت خطیر خود در برقراری نظم و امنیت، سال ها است که در صف انتظار سفر به سرزمین کربلا قرار گرفته اند اما خدمت به زائران امام حسین(ع) را در رأس مأموریت های اربعین قرار داده اند تا از اجر و ثواب اخروی بی بهره نمانند.

سرهنگ آمویی یاداور شد: شماره تلفن ۱۱۰ جهت ارتباط با پلیس در جاده ها، در اختیار زائران محترم است و امیدواریم بدون هیچ گونه حادثه ای در نهایت سلامت به منازل خود بازگردند.

نظارت کامل پلیس راه استان کرمانشاه بر موج بازگشت زائران

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: موج بازگشت زائران طی دو روز گذشته آغاز شده و پلیس راه استان همه توان خود را برای ایمنی بخشی و انتظام دهی آن در طول شبانه روز بکار گرفته است.

سرهنگ "فضل الله شیری" اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک در محورهای مواصلاتی استان گاه نیمه سنگین و گاه روان است اما در برخی از ساعات شبانه روز به ویژه در ساعات پایانی شب سنگین می شود.

وی افزود: البته پیش بینی می کنیم با نزدیک شدن به روزهای پایانی مراسم راه های استان کرمانشاه هم با موج برگشتی از مهران مواجه شوند و هم با موج مرزهای شلمچه و چذابه که نقطه تلاقی این دو موج، سه راهی حمیل خواهد بود و تا خروجی های شمالی استان ادامه خواهد یافت.

سرهنگ شیری خاطر نشان کرد: برای کنترل و انتظام بخشی به این بار ترافیکی نقاط و مقاطعی را که احتمال می دادیم در آنها گره یا کندی تردد ایجاد شود شناسایی کرده ایم که از شب های گذشته نیروها و امکانات لازم مستقر شده اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: یکی از عوامل کندی تردد ها در مقابل پاسگاه های پلیس راه، روند ثبت ساعت اتوبوسها می باشد که برای کاهش اثرات منفی آن چاره اندیشی هایی شده است که بخشی از آن در شب های گذشته به اجرا گذاشته شده و موثر بوده است و تدابیر تکمیلی بسته به اقتضای شرایط اتخاذ خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان گفت: هدف از اجرای محدودیتهای موجود ترافیکی تسهیل در حرکت و ارتقای ایمنی موج بازگشت از مرزها به سمت محورهای داخلی است.

گفتنی است محدودیت ممنوعیت تردد کامیون و تریلر از محور اسلام آباد به پل دختر به علت غیر مجزا بودن مسیرهای رفت و برگشت و نیز مسدود شدن محور حمیل به سرابله و یک طرفه شدن آن بخاطر افزایش ظرفیت عبوردهی این محور برای بازگشت زائران با شدت و قوت در حال اجرا است.

محدودیت‌های پلیس راهور کرمانشاه در روز اربعین

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در استان طی روز اربعین خبر داد.

سرهنگ "محمد مرادی" ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، عنوان کرد: بر اساس اعلام ارگان های مختلف در سال جاری، در محل «سبزه میدان» تجمع بزرگ مردمی برگزار خواهد شد.

وی افزود: پلیس راهور نیز در راستای التزام بخشی به ترافیک سطح شهر، محدودیت های ترافیکی در این روز و به ویژه خیابان های اطراف محل تجمع عزاداران را در دستور کار قرار داده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در همین راستا فردا یکشنبه مصادف با اربعین حسینی، از ساعت ۱۰ صبح تا زمان اتمام مراسم، از میدان آزادی تا سه راه نواب و از میدان وزیری تا میدان جلیلی تردد خودروهای شخصی و سازمانی ممنوع است.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: روان سازی ترافیک در دیگر شهرهای استان کرمانشاه نیز در دستور کار نیروهای راهور قرار دارد.

وی از شهروندان خواست ضمن همکاری با پلیس، مسیر منتهی به محل تجمع را قبل از ورود به خیابان های اصلی شهر انتخاب کنند تا گره ترافیکی ایجاد نشود.

کد خبر 3828924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha