۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه خبر داد:

واکسیناسیون ۸۰ هزار قطعه طیور در کرمانشاه علیه بیماری نیوکاسل

واکسیناسیون ۸۰ هزار قطعه طیور در کرمانشاه علیه بیماری نیوکاسل

کرمانشاه- رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از واکسیناسیون رایگان ۸۰ هزار قطعه طیور در کرمانشاه علیه بیماری نیوکاسل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر،   تورج کرمیان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران  از اجرای طرح واکسیناسیون طیور روستایی در ۳۵۰ روستای شهرستان کرمانشاه خبر داد.

وی با اشاره به اجرای این طرح در ۱۲ استان کشور، گفت: در سطح شهرستان کرمانشاه نیز با توجه به اولویت بندی صورت گرفته طرح مذکور در روستاهای دارای جمعیت بیشتر طیور، کانون های سابق این بیماری و مناطق پر خطر از لحاظ بیماری  اجرا می شود.

کرمیان اظهار داشت: طی اجرای این طرح در سطح شهرستان کرمانشاه بالغ بر ۸۰ هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل از طریق واکسن خوراکی مقاوم به حرارت واکسینه می شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه، هدف از اجرای این طرح را ایجاد مقاومت در طیور روستایی و جلوگیری از بروز بیماری نیوکاسل در واحد های پرورش صنعتی عنوان کرد.

وی در مورد اقدامات شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه برای اجرای این طرح نیز گفت: هماهنگی های لازم در این زمینه صورت گرفته و با همکاری بسیجیان مقیم روستا به ازای هر دو روستا یک اکیپ دو نفره کار واکسیناسیون طیور را انجام می دهند.

به گفته کرمیان، ۳۵۰ نفر از برادران بسیجی مقیم روستا در اجرای این طرح در سطح شهرستان کرمانشاه که همزمان با هفته بسیج و در پنجم بهمن ماه اجرا می شود مشارکت دارند.

این مسئول برگزاری دوره های آموزشی ترویجی برای مشارکت کنندگان در طرح واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در سطح شهرستان کرمانشاه را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در پایان به صاحبان طیور روستایی توصیه کرد: در تاریخ پنجم آذر ماه طیور خود را از لانه خارج نکرده تا با افزایش تشنگی، رغبت بیشتری تمایل به آشامیدن واکسن داشته باشند.

کد خبر 3831839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha