۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۰

مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان خبر داد:

۵۰ هزار زائر پاکستانی امسال وارد سیستان و بلوچستان شدند

۵۰ هزار زائر پاکستانی امسال وارد سیستان و بلوچستان شدند

زاهدان - مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۵۰ هزار زائر پاکستانی وارد استان شده اند.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: حضور رسانه ها در فرهنگ سازی وقف مهم است که خوشبختانه در استان سیستان و بلوچستان برکات این حضور را به خوبی مشاهده کرده ایم.

وی افزود: در سال ۹۲ و در زمان ورود من در سطح استان ۲۳۰۰ موقوفه ثبت بود که بافرهنگ سازی که انجام شد در حال حاضر ۴۶۰۸ موقوفه در استان سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

وی گفت: امروز خوشبختانه با فرهنگ سازی که از طریق رسانه ها انجام شده تعدادی از موقوفات منطبق با نیاز مردم است به عنوان مثال به تازگی قطعه زمینی در شهرستان زابل برای امور ورزشی و همچنین منزلی در شهرستان ایرانشهر جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹۶ موقوفه جدید به ارزش ۱۲ میلیارد تومان و با مساحت ۱۴۰۲۵۴ مترمربع در استان ثبت شده است که خوشبختانه رشد چشمگیری نسبت به مدت زمان مشابه داشته است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در زمینه وصول مطالبات موقوفات از بهترین استان‌های کشور است و به هیچ عنوان اختلافی وجود ندارد و تفاهم بسیار خوبی حاکم است.

وی با اشاره به پذیرایی از زائرین پاکستانی اظهار داشت: خوشبختانه امسال همکاری مردم و مسئولین بسیار خوب بود و با اتحاد و همدلی که شکل گرفت توانستیم میزبان خوبی برای زائرین پاکستانی اربعین حسینی باشیم.

حجت‌الاسلام تدینی گفت: با وجود کمبود اعتبار امسال چند باب زائر سرا در سطح استان احداث شده است که زائرسرای بقعه «سیدغلامرسول» چابهار، حسینیه بقعه «سیدمهدی»  ایرانشهر و فضاسازی بقعه متبرکه «بی بی دوست» زابل از جمله آنها است.

وی افزود: همچنین با توجه به ظرفیتی که در مرز میلک زابل برای ورود زائرین افغانستانی وجود دارد برنامه داریم تا در جوار بقعه مبارکه «بی بی دوست» زائرسرایی در نظر گرفته شود که حدود ۱۱ هکتار زمین تحویل شده و کارهای حصارکشی و تسطیح آن هم انجام شده است.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۰ هزار زائر پاکستانی وارد استان شده اند که خوشبختانه با اضافه شدن ۱۵۰۰ مترمربع سالن به ظرفیت زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان توانستیم بخشی از این زوار را به خوبی پوشش بدهیم.

مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: تلاش های نیروهای داوطلب مردمی برای استقبال از زائرین پاکستانی و همچنین همکاری نهادها و ادارات مختلف باعث شد تا امسال میزبان خوبی برای این زوار گرامی باشیم.

وی با بیان اینکه ۱۸ نهاد در زمینه خدمت‌رسانی به زائزان پاکستانی همکاری داشتند، افزود: ما اعتقاد داریم اگر زمینه حضور و استقرار بیشتر این زائران در سیستان و بلوچستان فراهم شود، قطعا تحولی بنیادین در زندگی مردم استان ایجاد می‌شود.

وی گفت: با هماهنگی هایی که با دستگاه های ذیربط انجام شد امسال خدماتی همچون بهداشت و درمان، ارائه وعده غذایی رایگان و تهیه وسیله نقلیه به این زوار عزیز صورت گرفت.

حجت‌الاسلام تدینی تصریح کرد: ما از هم اکنون برنامه ریزی ها را برای سال آینده آغاز کرده ایم و به دنبال این هستیم که اگر دولت پاکستان اجازه بدهد حتی خدمت رسانی را به آنطرف مرزها ببریم.

وی افزود: سال آینده با هدف افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی ستاد فرماندهی و مقری در استان تشکیل می‌شود تا حدود ۳۰ تا ۴۰ موکب را در استان راه‌اندازی و ساماندهی کند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم تعداد زائرین پاکستانی سال آینده به ۱۰۰ هزار نفر برسد، افزود: برنامه ریزی ما به نحوی است که انشاالله بتوانیم در آینده زمینه ورود ۵ میلیون زائر در استان سیستان و بلوچستان را فراهم کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خدمت رسانی به این زوار گرامی نیاز به همکاری همه مردم، ادرات و نهادها دارد، تاکید کرد: مصادره کردن کار از طرف هرکسی باشد کار درستی نیست و همه باید دست به دست هم بدهیم و همکاری و خدمت کنیم.

وی افزود: البته برخی از ادارات که از آنها توقع بیشتری داشتیم امسال به خوبی با ما همکاری نکردند و برخی از ادارات و نهادها هم بیش از انتظار با ما همکاری کردند که حتی تاکید داشتند نامشان هم برده نشود.

حجت‌الاسلام تدینی با گرامیداشت هفته وقف گفت: شعار هفته وقف امسال «همه واقف باشیم»  است که امیدواریم با برنامه هایی که در این دهه یعنی از ۷ تا ۱۶ آذرماه در استان برنامه‌ریزی شده است در این زمینه فرهنگ سازی و اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 3834497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha