۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۹

همزمان با هفته وقف؛

۱۰ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه قم افتتاح می‌شود

۱۰ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه قم افتتاح می‌شود

قم - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: بهره برداری و افتتاح از ۱۰ پروژه عمرانی در سطح بقای متبرکه و رونمایی از ۸ موقوفه جدید در سال جاری از برنامه‌های هفته وقف در قم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه هفته وقف انجام شد، اظهار داشت: همزمان با سالروز وفات نبی اکرم(ص) که خود اولین واقف در عالم اسلام محسوب می‌شود، دهه بزرگداشت وقف آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه به مناسبت دهه وقف سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های مختلفی را در سطح کشور پیش بینی کرده است، گفت: در همین راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه قم نیز برنامه‌های مختلفی را در سطح استان اجرا می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بهره‌برداری و افتتاح از ۱۰ پروژه عمرانی در سطح بقاع متبرکه و رونمایی از ۸ موقوفه جدید در سال جاری را از برنامه‌های این هفته بیان کرد و گفت: ارزش این موقوفات ۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری در سطح ۴۰ امامزاده استان قم جمعاً ۶۰ پروژه عمرانی آغاز شده است که از این تعداد قریب به ۳۰ پروژه در شرف بهره برداری قرار دارد و ۳۰ پروژه دیگر هم در دست اجرا است.

حجت الاسلام حسینی مقدم افزود: برگزاری ۱۵ نشست‌ صنفی وقف با حضور نخبگان اصناف و اقشار مختلف از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه قم در هفته وقف است.

برگزاری مراسم عزاداری در ۳۰ امامزاده قم

وی ادامه داد: برگزاری مراسم لبیک یا رسول الله(ص) در بقاع شاخص همراه با قرائت زیارت حضرت رسول(ص) و برگزاری مراسم شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) در ۳۰ امامزاده از برنامه‌هایی است که اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم عنوان کرد: در راستای اجرای امینانه نیات واقفین طرح مهر تندرستی به منظور کمک به تعدادی از بیماران نیازمند اجرا خواهد شد و همچنین طرح کمک مستمر به خانواده‌های نیازمند تعدادی از زندانیان با همکاری اداره کل زندانهای قم آغاز می‌شود.

وی اعزام مبلغ، برپایی خیمه‌های معرفت، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم و حضور در نمازهای جمعه و ارائه گزارش قبل از خطبه‌های توسط مسئولان اوقاف استان، دیدار با علما و برگزاری همایش تجلیل از واقفین و خادمین امامزادگان تحت عناوین همایش یاوران وقف را از دیگر برنامه‌ها در استان قم نام برد.

حجت الاسلام حسینی مقدم به موکب علی بن جعفر(ع) در ایام اربعین اشاره کرد و افزود: این موکب از موفق‌ترین موکب‌ها بود که به صورت شبانه روزی خدمات اسکان، پذیرایی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی خود را در اربعین به زائرین ارائه داد.

وی گفت: در سال جاری نزدیک به ۵ میلیارد تومان تا کنون فعالیت عمرانی در امامزادگان استان قم هزینه شده است.

کد خبر 3834533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha