۱۰ آذر ۱۳۹۵، ۹:۴۴

دبیر سومین سوگواره «خمسه»:

نمایش‌های دینی ضعف متن دارند/ ارائه آثار استاندارد در دوره چهارم

نمایش‌های دینی ضعف متن دارند/ ارائه آثار استاندارد در دوره چهارم

دبیر سومین سوگواره «خمسه» با بیان اینکه همچنان ضعف در زمینه متون نمایشی دینی وجود دارد، اظهار کرد که در دوره چهارم سوگواره چند کار شاخص با سفارش و حمایت سوگواره تولید و اجرا خواهد شد.

علی اصغر خسروی درباره تحقق اهداف تعیین شده برای سومین سوگواره «خمسه» که روزهای پایانی خود را سپری می کند به خبرنگار مهر گفت: با توجه به هدف گذاری در بخش های مختلف به ۱۰۰ درصد اهداف نرسیم. ولی با اینکه هنوز ضعف هایی بخصوص در بخش متون نمایشی مذهبی داریم که باید برطرف شوند، سطح دوره سوم سوگواره نسبت به دوره دوم بهتر بود ولی انتظار ما بالاتر است.

وی درباره آسیب شناسی دوره سوم و ارائه برنامه ریزی مناسب بر اساس آسیب شناسی کارشناسانه برای دوره چهارم، توضیح داد: ان شاءالله بعد از یک فاصله کوتاه از پایان سوگواره سوم، در ۳ حوزه متون نمایشی، کارگردان ها و بخش تولیدات ویژه مرتبط با هداف سوگواره در دوره چهارم، جلساتی را با اساتید و هنرمندان صاحبنظر تئاتر برگزار خواهیم کرد.

دبیر سه دوره سوگواره «خمسه»، یادآور شد: هدف ما این است که در سه حوزه مدنظر با حضور اساتید و صاحبنظران تئاتر کارگاه هایی آموزشی را برای هنرمندان متقاضی حضور در دوره چهارم سوگواره برگزار کنیم. بین ما و گروه های تئاتری متقاضی حضور در سوگواره «خمسه» فاصله افتاده به این معنا که گروه ها منتظر می مانند تا بعد از انتشار فراخوان آثار خود را برای ما ارسال کنند که بخش زیادی از این آثار بی ربط به موضوعات و اهداف ما هستند.

خسروی ادامه داد: هدف ما این است که قبل از انتشار فراخوان با گروه های تئاتری ارتباط برقرار کنیم و در کارگاه های آموزشی که برگزار می کنیم آنها را نسبت به موضوعات و اهداف سوگواره توجیه کنیم. این ارتباط باعث می شود که در مرحله بازخوانی متون کار راحت تر باشد.

وی اظهار کرد: سعی داریم با یک برنامه ریزی مناسب، چند کار شاخص را که با موضوعات روز جامعه همخوانی داشته باشند تولید و در سوگواره «چهارم» ارائه دهیم. معتقدیم کارهای سوگواره باید در سالن های بزرگ اجرا شوند و مخاطبان بیشتری را پوشش دهند از این رو قصد داریم با سفارش و حمایت از تولید چند کار شاخص، استانداردهای مدنظر در سوگواره را معرفی کنیم.

دبیر سومین سوگواره «خمسه» با بیان اینکه کارهای اجرا شده در این دوره از سوگواره موفق بودند، افزود: این آثار قابلیت اجرای عمومی در ایام باقیمانده سال را در سالن های تئاتری دارند.

خسروی درباره مراسم اختتامیه سوگواره سوم «خمسه»، گفت: مراسم اختتامیه سومین سوگواره «خمسه» روز یکشنبه ۱۴ آذرماه، همزمان با روزهای آغازین ماه ربیع الاول ساعت ۱۷:۳۰ در تالار ایوان شمس برگزار می شود.

کد خبر 3836894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha