۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۲

فرمانده انتظامی ملایر خبر داد:

کشف ۱۱۹ کیلوگرم تریاک طی ۸ ماه نخست سال جاری در ملایر

کشف ۱۱۹ کیلوگرم تریاک طی ۸ ماه نخست سال جاری در ملایر

ملایر- فرمانده انتظامی ملایر از کشف ۱۱۹ کیلوگرم تریاک طی ۸ ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ شعبان ترک نیا ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد فرماندهی انتظامی شهرستان ملایر طی ۸ ماه منتهی به آذرماه سال جاری، گفت: خوشبختانه با بهره‌گیری از توان کارشناسان انتظامی شهرستان از ابتدای سال تا پایان آبان ماه ۱۸ هزار و ۸۶۴ نفر از شهروندان از آموزش‌های همگانی پلیس بهره‌مند شده‌اند.

 وی در ادامه حضور موفق و اثرگذار پلیس درصحنه را عامل اصلی کاهش جرائم در این شهرستان دانست و افزود: مردم نیز در این زمینه همکاری و مشارکت خوبی را با پلیس داشته‌اند.

فرمانده انتظامی ملایر بابیان اینکه در این مدت با افزایش ۷۲ درصدی دستگیری سارقان و ۲۳۳ درصدی کشف سرقت لوازم داخل خودرو مواجه بوده‌ایم، گفت: دستگیری افراد کیف‌قاپ در شهرستان ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی بابیان اینکه کسب توانمندی پلیس در دو محور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تامین امنیت برای پیشگیری از وقوع جرائم از راهبردهای حیاتی است افزود: مشارکت اجتماعی اقشار مختلف مردم نیز یک عامل بازدارنده موفق اخلاقی و عقلانی در برابر شگردهای مجرمان و سارقان به شمار می‌رود.

کشف محموله ۹۵۵ هزار و ۳۰۰ نخی سیگار قاچاق

سرهنگ ترک نیا در ادامه با اشاره به عملکرد فرماندهی انتظامی ملایر در حوزه مبارزه با مواد مخدر و میزان کشفیات این شهرستان، گفت: طی مدت این هشت ماه در شهرستان ۱۱۹ کیلو و ۵۰ گرم مواد مخدر تریاک در بازرسی از مخفیگاه سوداگران مرگ کشف شده است.

وی افزود: در این زمینه سه نفر از توزیع‌کنندگان عمده مواد مخدر دستگیر و یک دستگاه خودروی سواری کشف و ضبط‌شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر برخورد جدی با توزیع‌کنندگان مواد مخدر و قاچاقچیان اقدامات و مأموریت‌های سخت‌افزاری پلیس ملایر، همکاری و مشارکت مردم و راه‌اندازی نهضت روشنگری برای آگاه‌سازی عمومی نسبت به خطرهای استفاده از مواد مخدر از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی ملایر کشف محموله ۹۵۵ هزار و ۳۰۰  نخ سیگار قاچاق در راستای اجرای طرح ضربتی پلیس در حاشیه شهر را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: در این راستا با هماهنگی دستگاه قضایی و انجام اقدامات مطالعاتی، در بازرسی یک‌منزل در حاشیه شهر ملایر یک نفر دستگیر و انواع سیگار قاچاق و غیرمجاز از وی کشف و ضبط شد.

وی افزود: در همین رابطه ۲۱ بسته توتون، تعداد هفت هزار و ۲۶۴ عدد انواع مواد محترقه، ۱۶ کیلو و ۵۰ گرم تریاک و مقدار سه کیلو و ۵۰ گرم سوخته تریاک از این منزل کشف و همراه پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.

کشف خودرو سرقتی از زائران اربعین در ملایر

سرهنگ ترک نیا همچنین به کشف یک دستگاه خودرو متعلق به یک زائر اربعین حسینی در ملایر اشاره کرد و گفت: با تدابیر موفق قرارگاه اربعین و اجرای ۲ مرحله طرح ضربتی، مأموران پلیس آگاهی یک دستگاه خودروی پراید که متعلق به یکی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) از شهر قم بود را کشف و سارق آن را دستگیر کردند.

وی یادآور شد: علاوه بر این با تلاش مأموران شرکت‌کننده در این طرح، یک دستگاه خودروی پراید دیگر که از فردی با هویت مشخص به سرقت رفته بود، کشف و پس از تشکیل پرونده فرد سارق به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی ملایر، تأکید کرد: تحویل سایر خودروهای کشف‌شده به مال‌باختگان نیز در دست اقدام است.

سرهنگ ترک نیا گفت: این شهرستان جای هیچ‌گونه فعالیت مجرمانه‌ای برای سارقان نیست و حوزه استحفاظی ملایر در اشراف کامل پلیس است.

کد خبر 3836899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha