آیت الله صافی گلپایگانی:

تعلیم دین و برنامه‌های اسلامی از طریق موقوفات گسترش می‌یابد

تعلیم دین و برنامه‌های اسلامی از طریق موقوفات  گسترش می‌یابد

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: تعلیم دین و برنامه‌های اسلامی از طریق وقف گسترش می‌یابد، روایات بسیاری هم در این زمینه وجود دارد و ائمه طاهرین(ع) به این مسئله توجه زیادی داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله صافی گلپایگانی روز گذشته همزمان با دهه وقف در دیدار  حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و هیئت همراه  با اشاره  فعالیت‌های این سازمان در عرصه‌های مختلف گفت: امیدوارم توفیق بیشتری نصیب شما شود تا در انجام وظایف کوشا باشید و اسباب خشنودی حضرت بقیة‌الله الا عظم (عج)را فراهم آورید.

وی افزود: فعالیت در زمینه وقف، اهمیت زیادی دارد و آثار و برکات آن نصیب جامعه می‌شود و اسباب عزت دین را فراهم می‌کند همچنین سبب می‌شود مردم گرایش بیشتری به دین و سنت حسنه وقف داشته باشند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اطلاع‌رسانی صحیح در مورد فعالیت‌های سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: این امر سبب می‌شود مردم از عمل امینانه به نیت واقفان خوشحال و به ادامه این مسیر امیدوار شوند.

وی ادامه داد: لازم است نظر واقفان با دقت تأمین شود تا آنها و دیگران برای وقف‌های بیشتر ترغیب شوند و البته این امر سبب توفیق بیشتر شما نیز می‌شود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: مردم طی سال‌های اخیر اقبال فراوانی به وقف دارند در حالیکه در دوران گذشته، یأس از وقف و عمل به نیات واقفین گسترش یافته بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه تعلیم دین و برنامه‌های اسلامی از طریق وقف گسترش می‌یابند عنوان کرد: روایات بسیاری در این زمینه وجود دارد و ائمه طاهرین(ع) به این مسئله توجه زیادی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: آن بزرگواران به مسئله تبلیغ و ترویج معارف دینی و تلاش همگانی در این زمینه تاکید زیادی کرده‌اند و اقدامات آنها باید الگوی ما باشد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه موقوفات بسیاری در ایران و سایر کشورها وجود دارد گفت: احیای این موقوفات و معرفی برکات و آثار وقف در دنیای اسلام، یکی از راهکارهای ترویج این سنت حسنه و گسترش اقبال به آن است.

این مرجع تقلید با تأکید بر رعایت جنبه‌های شرعی وقف در همه مراحل خاطرنشان کرد: در کشورهای مختلف، وقف رواج بسیار دارد و استفاده‌های زیادی از این مسئله می‌شود.

وی با اشاره به بقاع متبرکه متعدد در کشورهای خارجی از جمله مصر گفت: باید این امامزادگان را بشناسیم و برنامه‌های فرهنگی برای آنها تدوین کنیم.

اعزام مبلغ به مناطق محروم در اولویت سازمان اوقاف باشد

آیت‌الله جعفر سبحانی از  دیگر مراجع عظام تقلید  نیز در دیدار با  نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  وهیئت همراه که به مناسبت دهه وقف برگزار شد  گفت: از خدمات ریاست و مدیران سازمان اوقاف کمال تشکر را داریم.

وی با بیان نکاتی در خصوص اقدامات سازمان اوقاف افزود: قرآنی که توسط سازمان اوقاف چاپ می‌شود حتما باید از خط ایرانی بهره ببرد؛ اکنون در آستان قدس رضوی قرآنی خوانا و زیبا موجود است که من هم از همان چاپ استفاده می‌کنم زیرا این مسئله تبلیغ اسلام به نحو احسن است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه جمهوری‌های استقلال یافته از شوروی سابق نیازمند قرآن‌هایی به خط ایرانی هستند گفت: دیگران قرآن‌هایی به خط عثمان طه در اختیار آنها قرار می‌دهند و ما نیز باید نسبت به چاپ قرآن به خط ایرانی اهتمام داشته باشیم.

سبحانی با بیان اینکه اعزام مبلغ به مناطق محروم باید در اولویت سازمان اوقاف باشد گفت: در برخی مناطق مبلغانی به صورت بومی حضور دارند بنابراین اولویت باید با مناطق محروم باشد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در بسیاری از مناطق، شیعیان مسجد ندارند یا اگر مسجدی وجود دارد روحانی ندارد که این یکی از مشکلات اساسی است، حتی در تهران هم گزارش‌هایی مبنی بر کمبود مسجد وجود دارد که نباید اینگونه باشد.

آیت  الله سبحانی گفت: موقوفات در حال افزایش هستند و مراجع تقلید هم وقف‌هایی داشته‌اند که سبب ترویج این سنت حسنه می‌شود.

وی افزود: اخیرا درس وقف را شروع کرده‌ام و لازم است مباحثی که در این جلسات مطرح می‌شود در قالب‌های گوناگون صوتی و نوشتاری، در اختیار همگان قرار گیرد.

کد خبر 3838352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha