۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳

دستور کار کمیسیونهای تخصصی؛

آخوندی ۱۶ آذر برای توضیح سانحه قطار سمنان به کمیسیون عمران می‌رود

آخوندی ۱۶ آذر برای توضیح سانحه قطار سمنان به کمیسیون عمران می‌رود

وزیر راه و شهرسازی سه شنبه این هفته برای ارائه توضیح درباره سانحه قطار در سمنان به کمیسیون عمران مجلس می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته از امروز شنبه ۱۳ آذرماه تا چهارشنبه ۱۷ آذر نشست کاری دارند.

مهمترین دستور کار کمیسیون‌های مجلس در هفته جاری به شرح زیر است:

کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی این هفته در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه به بررسی شکایات واصله در حوزه‌های مختلف می‌پردازد.

کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه نیز از شنبه تا چهارشنبه به ادامه رسیدگی و بررسی احکام لایحه برنامه ششم توسعه خواهد پرداخت.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری روز یکشنبه تقاضای تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان از دانشگاه آزاد اسلامی را بررسی و تعیین تکلیف می‌کنند و در ادامه اعضای کمیته بررسی اجرای ناقص قانون توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان را تعیین خواهند کرد.

روز سه‌شنبه نیز تقاضای استیضاح محمد فرهادی وزیر علوم در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

کمیسیون اجتماعی روز یکشنبه میزبان رئیس سازمان استاندارد ایران خواهد بود تا گزارش عملکرد این سازمان را دریافت کند.

در روز دوشنبه نیز اعضای این کمیسیون در نشست مشترک با شهردار تهران و تعدادی از شهرداران کلانشهرها، مسائل این حوزه را بررسی می‌کنند.

در جلسه روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی، ادامه بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی و گزارش کارگروه طرح تنقیح قوانین مالیاتی در دستور کار قرار خواهد گرفت و در روز دوشنبه نیز اعضای این کمیسیون میهمان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خواهد بود.

در روز سه‌شنبه تقاضای استیضاح علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در کمیسیون اقتصادی، بررسی و تعیین تکلیف می‌شود؛ در این روز همچنین وزیر اقتصاد برای پاسخ به سؤالات ۱۵ نماینده در این کمیسیون حضور خواهد یافت.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز یکشنبه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را با حضور معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه بررسی می‌کنند و در ادامه گزارش امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش را دریافت می‌کنند.

اعضای این کمیسیون روز سه‌شنبه نیز اعضای هیأت تحقیق و تفحص برای پیگیری پرونده‌های حقوقی مطرح میان ایران و آمریکا را تعیین خواهند کرد؛ در این روز همچنین آخرین اخبار و تحولات میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان بررسی خواهد شد.

اعضای کمیسیون انرژی روز یکشنبه گزارش رئیس و معاونان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را دریافت می‌کنند و در روز سه‌شنبه نیز میزبان وزیر نیرو خواهند بود تا پاسخگوی سؤالات ۹ نفر از نمایندگان باشند.

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات سه‌شنبه هفته جاری با دعوت از مسئولان ذیربط، گزارش اقدامات به عمل آمده در اجرای قانون اصلاح قانون بودجه ۱۳۹۵ کل کشور را دریافت می‌کنند.

هم‌اندیشی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان درباره طرح تحول سلامت و مشکلات مطرح شده در رابطه با آن، دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون است که در نهایت منجر به اتخاذ تصمیم برای تنقیح قوانین حوزه سلامت خواهد شد.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان روز یکشنبه میزبان وزیر بهداشت خواهند بود تا به سؤالات سه نفر از نمایندگان پاسخ دهند.

کمیسیون شوراها و امور داخلی روز یکشنبه ادامه بررسی طرح استفساریه تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس را که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است، در دستور بررسی دارد؛ این طرح در رابطه با محدود کردن بازه زمانی اظهارنظر قطعی و نهایی شورای نگهبان نسبت به نامزدهای انتخاباتی مجلس است.

روز سه‌شنبه نیز لایحه استخدامی شهرداری‌ها با حضور معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها در کمیسیون شوراها بررسی می‌شود و در ادامه طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن این هفته اعضای منتخب خود را برای عضویت در کمیسیون مشترک رسیدگی به لوایح حمایت از مالکیت فکری، مالکیت صنعتی و ثبت اختراعات و علائم تجاری انتخاب خواهند کرد.

کمیسیون عمران روز یکشنبه ادامه بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را در دستور کار خواهد داشت.

اعضای این کمیسیون روز سه‌شنبه با دعوت از وزیر راه و شهرسازی و مسئولان ذیربط، ابعاد مختلف سانحه برخورد دو قطار مسافربری در روز پنجم آذرماه را که منجر به جان‌ باختن حدود ۵۰ نفر از هموطنان شد، بررسی می‌کنند.

اعضای کمیسیون عمران روز چهارشنبه نیز از طرح‌های عمرانی استان قزوین بازدید خواهند کرد.

در نشست روز یکشنبه کمیسیون فرهنگی دو نفر از اعضا به عنوان عضو ناظر در کمیته ملی پارالمپیک انتخاب و به صحن علنی معرفی می‌شوند.

روز سه‌شنبه نیز مسائل سینمایی کشور با حضور رئیس سازمان سینمایی و اعضای شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی وزارت ارشاد در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی نیز در روز یکشنبه لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی و طرح ممنوعیت اشتغال به کار محکومان ناشی از تحقیق و تفحص در پست‌های حساس مدیریتی را در دستور کار خواهند داشت.

روز سه‌شنبه نیز لایحه نحوه برخورد با استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، فاضلاب، تلفن و گاز در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

در نشست روز یکشنبه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اعضای این کمیسیون در نشست مشترک با رئیس مجلس در خصوص شور دوم لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا تبادل نظر خواهند کرد؛ در این جلسه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و معاونان وزارتخانه‌های نفت و صنایع نیز حضور خواهند داشت.

در روز سه‌شنبه نیز وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخگویی سؤالات ۱۲ نماینده در کمیسیون کشاورزی حضور می‌یابد.

کد خبر 3839130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha