۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۱۲

رئیس پارک علم و فناوری مازندران:

دومین فن بازار در مازندران راه اندازی شده است

دومین فن بازار در مازندران راه اندازی شده است

ساری - رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به شناسایی ۲۰۰ فناور در استان گفت: دومین فن بازار نیز در استان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدزادگان شامگاه یکشنبه در نشست رسانه ای به مناسبت  فرا رسیدن هفته پژوهش و تشریح برنامه های این هفته که در سالن جلسات پارک علم و فناوری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه از سال قبل  موضوع فن بازار با  دو هدف  برقراری ارتباط  فناوری با جامعه  و ارتباط سرمایه گذاران با فناوران  ایجاد شده است افزود: تلاش داریم نتیجه پژوهش ها  در اختیار جامعه قرار گیرد همچنین زمینه ارتباط فناوران با جامعه عام و سرمایه گذاران فراهم شود.

معتمدزادگان ادامه داد: در سال گذشته برنامه تحلیل را داشتیم در عین حال ما فناورانی داریم که به صورت آزاد کار می کنند و یا  وابسته به مراکز رشد و انستیتو پاستور هستند لذا بنا داریم امکان رقابت  برای کلیه فناوران فراهم شود.

وی در ادامه  از راه اندازی دومین فن بازار در استان خبر داد و افزود:  به دنبال فعالیت بیشتر این بازار هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران با اشاره به اینکه  در سال گذشته از فناوران موفق تجلیل به عمل آمد، گفت: در سالهای گذشته (سال ۸۷) از استانهای همجوار افراد فناور را به عنوان الگو برای فارغ التحصیلان استان دعوت کردیم ولی اکنون بیش از ۲۰۰ فناور در استان وجود دارد و تلاش داریم با توجه به جمعیت سه میلیون و دویست هزار نفری استان و یک و نیم میلیونی جوانان ( جامعه هدف ما) این تعداد را افزایش دهیم.

معتمدزادگان افق های کاری پارک را روشن و قابل دسترسی عنوان کرد و افزود:  از آنجایی که فضای تحریم باعث تعطیلی برخی شرکت ها شد ه بود  در  فضای پسا تحریم که امید به بهبود داریم در عین حال با وجود همه مشکلات  منابع و ظرفیت های خوبی  داریم که می توان  با مدیریت منابع و داشته ها خدمات بیشتری به جوانان بدهیم .

وی افزود: بر این اساس مراکزی را به صورت مشترک با دانشگاه مازندران ، استانداری و بخش صنعت  ایجاد کردیم تا کمربند استان از شرق تا غرب را پوشش دهیم و افراد فناور  از مراکز فناوری دور نباشند.

رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران درباره فن بازار گفت: در این بازار فناوری به فروش می رسد  و هرنوع ارتباط تجاری در این فن بازار می تواند اتفاق بیفتد البته امیدواریم در سالهای آتی خیلی تخصصی تر شرکت های سرمایه گذار  را از کشورهای  دیگر  وارد میز مذاکره سرمایه گذاری کنیم.

معتمد زادگان ادامه داد: پیش بینی می شود در فن بازار امسال یک سرمایه گذار خارجی را داشته باشیم، ولی آنچه که مهم است اینکه باید به سرمایه های داخلی متکی باشیم.
وی در ادامه با اعلام اینکه به دنبال ترمیم گروه های سرمایه گذار حقیقی و حقوقی در پارک هستیم، تصریح کرد:۴۵ درصد فناوری در حوزه های کشاورزی و منابع طبیعی است و در عین حال  در زمینه پزشکی، گیاهان دارویی  و  ...گروه های فناور داریم .

رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران، با اشاره به اینکه استاندار بر توجه به فناوری حوزه آی تی و آی سی تی تاکید دارند، گفت: این در حالی است که  حرکت های کشورهای دیگر در این حوزه روبه جلو است زیرا  با استفاده از تکنولوژِی  یاد شده  می توان در بخش های گردشگری، سلامت و... خدمات دهی کرد همچنین  توسعه "آی سی تی و آی تی "مخاطرات زیست محیطی ندارد و راه اندازی شرکت های این حوزه هزینه بر نیست از این رو بر توسعه و توجه به این تکنولوژِی تمرکز شده است.

معتمدزادگان به امضای تفاهم نامه ای که در خصوص ایجاد اشتغال پایدار حوزه آی تی و آی سی تی فی مابین استانداری و شرکت های بزرگ کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برقرار شده است ، اشاره کرد و افزود: بر اساس  این تفاهم نامه  باید فضای کسب و کار  و ارتباطات را برای شرکت های بزرگ کشور  تسهیل کنیم.

وی در ادامه از برگزاری هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و دومین فن بازار استان مازندران در هفته پژوهش خبر داد و گفت : هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای  پژوهشی و فناوری و دومین فن بازار همزمان به روز دانشجو در ۱۶ آذر ماه  با حضور فعال دانشگاه ها، مراکز علمی و صنعتی، پژوهشگاه ها، شرکت های دانش بنیان، خانواده ی بزرگ آموزش و پرورش مازندران، سرمایه گذاران حامی علم و فناوری در استان، با هدف کاهش فاصله بین دانشگاه، صنعت و جامعه مصرف کننده، تشویق جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به ایده پردازی و فن آفرینی در ۳۰ غرفه  در دانشگاه نوشیروانی بابل برپا می شود.

کد خبر 3840872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha