۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۴

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف:

سخاوت یکی از مولفه های ایمان است/لزوم واقف بودن در زمان حیات

سخاوت یکی از مولفه های ایمان است/لزوم واقف بودن در زمان حیات

ساوجبلاغ - معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور سخاوت را یکی از مولفه های ایمان دانست و گفت: برترین نوع انفاق و احسان، انفاق غیابی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی پیش از ظهر دوشنبه همزمان با نهمین روز از دهه وقف در همایش استانی «یاوران وقف، وقف و رسانه» که با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولن استانی، شهرستانی در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده حسین (ع) کردان برگزار شد، اظهار کرد: برترین نوع انفاق و احسان، انفاق غیابی است و ساختار وقف نیز به گونه ای است که غیابی، دائمی و ماندگار است.

وی در ادامه در خصوص اموال دنیایی، گفت: متاسفانه امروزه بشریت تصور می کند اموال دنیایی متعلق به خود شخص است غافل از اینکه اموال دنیایی امانتی از سوی خدای متعال است.

شرفخانی با اشاره به اینکه وقف روشنایی و نوری در تاریکی روز محشر است، بیان کرد: برکت و نور وقف زمانی تجلی می یابد که انسان در زمان حیات خود واقف باشد و این نوع از وقف که بعضی از انسان ها وصیت می کنند پس از مرگ اموالشان وقف شود برکت خاصی ندارد چراکه آدمی باید در زمان زندگانی خود در دنیا از اموال دنیایی اش چشم پوشیده و وقف کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ارتباط با سخاوت و سخاوتمندی، یادآور شد: سخاوت یکی از مولفه های ایمان است که در درون هر انسانی نهادینه شده است و آدمی با سخاوت می تواند از بسیاری از بدی ها و رذایل اخلاقی دوری کند.

گفتنی است؛ مهران رجبی هنرمند سینما و تلویزیون پس از شنیدن مزایای وقف از زبان حجت الاسلام شرفخانی، زمین پدری خود را که واقع در یکی از روستاهای شهرستان ساوجبلاغ وقف کرد.

کد خبر 3841470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha