۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۰

امام جمعه ایلام:

دهلران نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی ایلام دارد

دهلران نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی ایلام دارد

دهلران-امام جمعه ایلام گفت: شهرستان دهلران نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی استان ایلام دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد نقی لطفی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دهلران با حضور ائمه جمعه استان با اشاره به سوابق مردم دهلران در دفاع مقدس، افزود: اجرای طرح احیای ۵۰ هزار هکتاری اراضی دهلران به دستور رهبر معظم انقلاب خدمتی ماندگار است که شکوفایی کشاورزی و رونق تولید و اشتغال منطقه را بدنبال دارد اگر چه دهلران با توجه به ظرفیتش هایش لایق بیشتر از اینها نیز هست و جا برای کار دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا استان ایلام دروازه عتبات عالیات است، گفت :به لحاظ امنیت و نزدیکی به عتبات عالیات استان ایلام و مرز مهران همواره مورد توجه زائران است و در آینده نیز مرز دهلران از این مزیت بهره مند خواهد شد.

نماینده ولی فقه وامام جمعه ایلام اظهار داشت: شهرستان دهلران با داشتن ظرفیت های مهم نفت وگاز می تواند زمینه اشتغال جوانان بیکارمنطقه را فراهم کند ولی تا  کنون آنچنان که باید و شاید از این ظرفیت استفاده نشده است.

امام جمعه ایلام به استخراج روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منابع دهلرانی اشاره و گفت: می طلبد در دهلران با ایجاد پالایشگاه زمینه برای تبدیل نفت خام به فرآورده فراهم شود و این مهم برای تامین منابع ارزی کشور و ایجاد اشتغال که از دغدغه های کلان کشوری است موثر است.

وی گفت: در دو سال گذشته بیش از ۹۰ درصد زائران از مرز مهران راهی عتبات عالیات شده اند و این می طلبد تا توجه به زیرساخت ها تسریع شود تا شاهد تسهیل در تردد زائران از این مرز باشیم و استان ایلام بواسطه اربعین و عتبات عالیات به کشور و حتی جهان معرفی شد و این از عنایت ویژه اربعین است.

امام جمعه ایلام افزود: با توجه به خواسته مردم و ازطرفی میانی بودن مرز چیلات دهلران بین استان خوزستان و ایلام و در جهت کاهش بار ترافیک و زائرین موثر  است  و همه مسئولان در تلاش هستند تا این مرز نه تنها برای زائران بلکه بصورت بازارچه نیز گشایش یابد و تا کنون اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی آن انجام شده و افق این مرز روشن است

امام جمعه ایلام از موضع قاطعانه رئیس جمهوردر خصوص تحریم های ۱۰ ساله سنا علیه کشورمان تقدیر کرد و افزود: این جای تقدیر دارد که رئیس جمهور با موضع قاطعانه گفت که اگر تحریم های ۱۰ ساله تمدید شود نغض برجام است و پاسخ خواهیم داد.

لطفی جایگاه ایران اسلامی در جهان را مفتدرانه و عزت مندانه دانست و گفت: همه اینها از برکات اربعین، امام حسین(ع)،اخلاص مردم و خدمتگزاری انها به اهل بیت است.

کد خبر 3841597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha