در ادامه سیاست های توسعه طلبانه؛

لایحه مشروعیت شهرک سازی در کرانه باختری به تایید اولیه رسید

لایحه مشروعیت شهرک سازی در کرانه باختری به تایید اولیه رسید

رژیم صهیونیستی در راستای سیاست های توسعه طلبانه خود، لایحه ای را مورد تایید اولیه قرار داد که به ۴ هزار واحد مسکونی که بدون مجوز در اراضی اشغالی ساخته شده اند، مشروعیت می بخشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) لایحه جنجال برانگیزی را که به توسعه شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن مشروعیت می بخشد، مورد تایید اولیه قرار داد.

درحالی که سازمان ملل و اتحادیه اروپا، تداوم شهرک سازی در کرانه باختری را محکوم می کنند، «نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی که حامی اصلی لایحه فوق محسوب می شود، از روند تصویب آن به عنوان آغاز الحاق بخش اعظم کرانه باختری به سرزمین های اشغالی یاد کرد.

لایحه مشروعیت بخشیدن به شهرک سازی در کرانه باختری، برای آنکه به قانون تبدیل شود نیازمند سه مرحله بازبینی است حال آنکه تصویب نهایی آن به معنای سندیت بخشیدن به حدود ۴ هزار واحد مسکونی است که بدون مجوز در کرانه باختری ساخته شده اند.

این در حالی است که مطابق با قوانین بین المللی، شهرک سازی رژیم صهیونیستی، غیر قانونی است.

گفتنی است که نسخه پیشین لایحه فوق نیز به این مرحله از تایید پارلمانی رسیده بود حال آنکه در نهایت به دلیل اختلاف نظر سیاستمداران صهیونیست پیرامون سرنوشت شهرک «آمونا» بی نتیجه ماند.

ظاهرا در نسخه فعلی، نام آمونا حذف شده که این به معنای عدم مشروعیت بخشیدن به ساخت و ساز در این بخش است که باید تا ۲۵ دسامبر خالی از سکنه شود.  

کد خبر 3842196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha