۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۳۲

جزئیات بودجه سال۹۶ کل کشور؛

رشد ۸۶درصدی بودجه نهادهای نظامی در دولت یازدهم

رشد ۸۶درصدی بودجه نهادهای نظامی در دولت یازدهم

بودجه نهادهای نظامی در دولت یازدهم بطور میانگین با ۸۶.۱درصد رشد مواجه بوده و در صورت تصویب لایحه بودجه ۹۶ ، بودجه برخی نهادهای نظامی در دولت یازدهم با بیش از۱۰۰درصد افزایش همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دولت در لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور بودجه ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران را ۷هزار و ۷۷۲میلیارد تومان، ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ۲۲هزار و ۲۴۵میلیارد تومان، سازمان بسیج مستضعفین را یکهزار و ۱۵۵ میلیارد تومان و ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح را ۳هزار و ۲۱میلیارد تومان پیشنهاد داده است.

این ارقام در قانون بودجه سال ۹۳ کل کشور برای ارتش ۵هزار و ۱۰۸میلیارد تومان، سپاه ۱۱هزار و ۷۵میلیارد تومان، سازمان بسیج مستضعفین ۶۲۷ میلیارد تومان و ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح یکهزار و ۴۵۷میلیارد تومان بوده است.

به این ترتیب میزان بودجه این نهادها در لایحه ۹۶ نسبت به قانون بودجه سال ۹۳ و در طول چهارسال دولت یازدهم به ترتیب با ۵۲.۱ درصد، ۱۰۰درصد، ۸۴.۲ درصد و ۱۰۷ درصد افزایش روبرو بوده است.

بر این اساس در صورتی که مجلس ارقام پیشنهادی دولت را تصویب کند، بودجه نهادهای نظامی در سال پایانی فعالیت دولت یازدهم در مقایسه با سال آغازین فعالیت این دولت، بطور  میانگین ۸۶.۱ درصد رشد داشته است.

کد خبر 3842815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha