۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۹

مدیرکل تعاون استان قزوین:

۱۲۳ تعاونی روستایی در استان قزوین فعالیت می کند

۱۲۳ تعاونی روستایی در استان قزوین فعالیت می کند

قزوین- مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در استان قزوین ۱۲۳ تعاون روستایی با ۲۵۸۹ نفر عضو فعالیت می کند که در آنها ۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بابایی ظهر سه شنبه در همایش نقش تعاونی های منابع طبیعی در توسعه پایدار و اشتغال روستایی که در سالن جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد اظهارداشت: مردم سالاری دینی با واگذاری واقعی کارها به مردم محقق می شود و تعاونی ها مصداق بارز این کار مهم در کشورند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار و حرکت به سمت توسعه باید از همه ظرفیتها بویژه در مناطق روستایی استفاده کنیم و به معیشت روستاییان کمک کنیم تا کارها سامان یابد.

بابایی با اعلام نرخ بیکاری در استان بیان کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۴ درصد و در استان ۱۱.۹ درصد است که کاهش این میزان با اتکا به ظرفیت های موجود استان و ایجاد اشتغال جدید محقق شده است.

ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید در استان قزوین

وی تصریح کرد: ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید در سال جاری در استان هدف گذاری شده که تاکنون ۱۳ هزار مورد آن محقق شده است.

بابایی یادآورشد: برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار باید به نیروهای توانمند بومی اتکا کنیم و با شکوفا کردن ظرفتی های آنها در مسیر اهداف پیش بینی شده گام برداریم.

۶۲۶ تعاونی فعال در استان قزوین

وی اضافه کرد:درحال حاضر ۶۲۶ تعاونی فعال در استان وجود داردکه باسرمایه گذاری ۴۳ میلیارد ریالی توانسته اند بیش از ۸۳۲ هزار و ۳۲ نفر را به عضویت خود درآورند.

بابایی بیان کرد: در شرایط کنونی دنبال افزایش تعداد تعاونی ها در استان نیستیم و تلاش می کنیم با کیفیی سازی فعالیت آنها به ارتقاء خدمات این نهادهای مردمی کمک کنیم.

وی اضافه کرد: تعاونی های تامین نیاز را در استان تقویت خواهیم کرد که در این راستا با حمایت از تعاونی تولید کفش در دانسفهان امیدواریم ظرفیت های خوب مناطق مختلف کشور بخوبی شکوفا شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآورشد: در حال حاضر ۱۰ تعاونی منابع طبیعی در استان داریم که ۷۷۲ نفر در آن عضویت دارند که ۱۸ نفر آنها بانوان هستند.

۱۲۳ تعاونی روستایی در استان قزوین فعالیت می کند

وی اضافه کرد: در استان قزوین ۱۲۳ تعاونی در روستاها فعالیت می کنند که ۲۵۸۹ نفر عضو دارند که در آنها ۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

کد خبر 3849481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha