هشتمین شماره مجله «فناوری مهر» منتشر شد

هشتمین شماره مجله «فناوری مهر» منتشر شد

هشتمین شماره مجله «فناوری مهر» با مطالب متنوعی از گفتگو، گزارش و یادداشت در ۴ بخش مجزا شامل فناوریهای نوین، علم و دانش، هوافضا و فناوری اطلاعات و ارتباطات منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شماره آذرماه مجله «فناوری مهر»، در بخش علم و دانش به موضوع تقلب علمی پرداخته است و تشکیل کمیته حقیقت یاب در وزارت علوم برای تخلفات علمی و ارائه گزارش سرقتهای علمی به شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه منتشر شده است.

در این بخش موضوعات خواندنی نیز در مورد مقایسه تولید علم ایران در دنیا و جهان اسلام و اختصاص جایزه دستاورد علمی به فیزیکدان ایرانی دانشگاه هاروارد دیده می شود.

هشتمین شماره مجله «فناوری مهر» در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در گزارشی جامع به بررسی میزان محبوبیت شبکه های اجتماعی بومی نسبت به شبکه های خارجی همچون تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام پرداخته است.

موضوع احراز هویت دارندگان شبکه های اجتماعی و همچنین رتبه محتوای مذهبی در کانال های تلگرام از دیگر مطالب مهم این بخش است. در این شماره جدیدترین رتبه جهانی ایران در حوزه اینترنت اعلام شده است و عرضه اینترنت ۱۰ گیگابیتی در آمریکا از جمله مطالب خواندنی این بخش را تشکیل می دهد.

در بخش فناوریهای نوین، گزارشی جالب از منابع عجیب انرژی از جمله تولید برق از مواد مذاب و عروس دریایی منتشر شده است. جدیدترین خودروها در نمایشگاه لس آنجلس، ساخت یک ماده عجیب برای ترمیم بدن و تولید نخ نانویی در ایران، دیگر مطالب خواندنی این شماره از ماهنامه «فناوری مهر» را تشکیل می دهند.

بخش هوا و فضا نیز به موضوع اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال بودجه به فناوری فضایی پرداخته است. کشف سیاره ای جوان بزرگتر از زحل و احتمال طوفان خورشیدی در سال ۲۰۲۰ از دیگر مطالب این بخش است.

شماره هشتم مجله فناوری مهر در ۴۹ صفحه در قالب فایل PDF از اینجا قابل دریافت است.

کد خبر 3854165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha