بشار الجعفری تاکید کرد؛

گروه مرتبط با ترکیه مسئول آتش زدن اتوبوس ها در فوعه و کفریا است

گروه مرتبط با ترکیه مسئول آتش زدن اتوبوس ها در فوعه و کفریا است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که تروریست های باقی مانده در برخی از مناطق حلب از مواضعشان تخلیه شده اند و فردا (سه شنبه) حلب به صورت کامل پاکسازی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی به تشریح وضعیت حلب پرداخت.

در همین راستا، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: مقامات سوریه بیش از ۶۰ درصد از کمک های بشردوستانه را برای اهالی حلب فراهم کردند. تروریست های باقی مانده در برخی از مناطق حلب از مواضعشان تخلیه شده اند و فردا (سه شنبه) حلب به صورت کامل پاکسازی می شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دولت سوریه از نهادهای کشور درخواست می کند در کمک به شهروندان حلب ایفای نقش کنند. قطعنامه فرانسه قسمت پایانی ادعاهای مستمر ضد سوریه و مبارزه سوریه با تروریسم است.

نماینده سوریه در سازمان ملل بیان داشت: رسانه ها  از آتش زدن ۵ اتوبوس در فوعه و کفریا سخن گفتند و این اشتباه است. زیرا ۲۵ اتوبوس (توسط گروه های مسلح) به آتش کشیده شد. این در حالی است که فرانسه و برخی از کشورها به آتش کشیده شدن این اتوبوس ها را که برای انتقال مریضان و مجروحان به فوعه و کفریا اعزام شده بود، محکوم نکردند.

وی همچنین افزود: برخی از افسران خارجی در صدد هستند تا همراه تروریست ها از حلب فرار کنند و این موضوع موجب دستپاچگی در میان اعضای شورای امنیت شده است. در صورتی که پشت این قطعنامه حسن نیتی وجود داشته باشد، از آن استقبال می کنیم.

بشار الجعفری در پایان تاکید کرد: گروه موسوم به سرایا التوحید که با دستگاه اطلاعاتی ترکیه ارتباط دارد، مسئول به آتش کشیدن اتوبوس ها در فوعه و کفریا است.

گفتنی است، پیش از این شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی برای اعزام ناظر به شهر حلب در سوریه را به اتفاق آراء تصویب کرد. این در حالی است که رد روزهای اخیر تروریست های مسلح اتوبوس های ویژه تخلیه شیعیان تحت محاصره شهرک‌های فوعه و کفریا در ادلب را به آتش کشیدند. این دو شهرک نزدیک دوسال است در محاصره تروریست‌های جیش الفتح قرار دارند

کد خبر 3854518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha