۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۷

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

بازارچه پرویزخان بامشکلات موجود محورتوسعه صادرات را از دست می‌دهد

بازارچه پرویزخان بامشکلات موجود محورتوسعه صادرات را از دست می‌دهد

کرمانشاه- رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: بازارچه مرزی پرویزخان با وجود مشکلات زیرساختی محور توسعه صادرات را از دست می دهد و مرزهای دیگر جایگزین این ظرفیت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی امروز سه شنبه در جلسه توسعه صادرات که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: روزانه باید ۱۵۰۰ کامیون از بازارچه پرویزخان  تردد نماید در صورتیکه هم اکنون ۵۰۰ یا ۶۰۰ کامیون در روز تردد دارند و عدد ناچیزی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: سختگیری مرزبانی در پرویزخان باعث شد هفته قبل طرف مقابل اعتصاب کند و باید این مشکلات ریشه یابی و حل شود.

وی بیان کرد: طرف عراقی سیستم خاص خود را در بحث ترانزیت کالا دارد  و حتی طرف عراقی به ما تاکید کردند که در صورت مواجه با مورد مشکل دار قوانین ایران را در مورد رانندگان عراقی اجرا کنیم و به مسئولان عراقی  نیز اطلاع دهیم تا برگه اعتبار راننده متخلف عراقی لغو شود.

کاشفی با ادامه توضیحات افزود: متاسفانه مرزبانی آماری از قاچاق بار کامیون های عراق ندارد و شاید یک یا دو درصد قاچاق صورت گیرد و این مسئله باعث نشود مرز را در تنگنا قرار دهند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه توضیح داد: پرویزخان با وجود این مشکلات محور توسعه صادرات را از دست می دهد و مهران و چزابه و مرزهای جنوب جایگزین می شود.

وی در خصوص مشکل تردد خودروهای سواری از پرویزخان گفت: در این خصوص می توان با راهنمایی و رانندگی همکاری شود تا نگرانی بابت رسوب ماشین های عراق در ایران ایجاد نشود.

کاشفی با تاکید بر ایجاد آزمایشگاه مشتقات نفنی در استان افزود: عبور کامیون های ترانزیتی  رویه ای است که تمام مرزهای رسمی از آن برخوردارند  اما بهانه گمرک کرمانشاه این است که در پرویزخان زیرساخت نداریم.

کد خبر 3855511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha