۲ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۰۵

استاندار یزد خبر داد:

تاثیر منفی ورود محصولات بی‌کیفیت بر بازار کاشی و سرامیک یزد

تاثیر منفی ورود محصولات بی‌کیفیت بر بازار کاشی و سرامیک یزد

یزد ـ استاندار یزد گفت: واردات محصولات بی‌کیفیت رونق بازار کاشی و سرامیک استان یزد را در سطح کشور تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از یک واحد تولید کاشی و سرامیک در شهرستان اشکذر اظهار داشت: در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات واحدهای تولید کاشی و سرامیک در استان یزد، عدم رونق فروش محصولات است.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از صادرات کاشی و سرامیک استان یزد به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان انجام می‌شود، افزود: جنگ و نا امنی در این کشورها بازار کاشی و سرامیک استان یزد را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

میرمحمدی، یکی دیگر از دلایل بی رونقی بازار فروش این محصولات را ورود محصولات مشابه اما بی کیفیت و با قیمت ارزانتر دانست و عنوان کرد: با وجود همه این مسائل، حتی یک واحد تولید کاشی و سرامیک نیز در یزد تعطیل نشد.

وی یادآور شد: تولیدکنندگان استان یزد به رغم همه این مشکلات و با وجود اینکه در بسیاری موارد ناچار به دپوی محصولات خود هستند، حاضر به توقف خطوط تولید و بیکاری کارگران نشدند.

میرمحمدی عنوان کرد: دولت نیز تلاش کرده با در اختیار دادن تسهیلات در اختیار واحدهایی که در زمینه نقدینگی و سرمایه در گردش با مشکل مواجه هستند، بخشی از مشکلات این واحدها را برطرف کند.

وی افزود: استان یزد در حال حاضر رتبه پنجم کشور به لحاظ پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را دارد.

به گزارش مهر، استان یزد در حال حاضر ۵۰ درصد تولید کاشی و سرامیک کشور را بر عهده دارد و برخی تولیدات این استان با برندهای مشهور خارجی و کشورهای صاحب تکنولوژی در این حوزه قابل رقابت است.

این بازدید با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور و جمعی از مسئولان استانی انجام شد.

کد خبر 3857061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha