۸ دی ۱۳۹۵، ۹:۳۷

در نشست «عصر پنجشنبه با موراکامی»؛

امرایی، رجبی و گرکانی از هاروکی موراکامی می‌گویند

امرایی، رجبی و گرکانی از هاروکی موراکامی می‌گویند

اسدالله امرایی، بهرنگ رجبی و گیتا گرکانی در نشست «عصر پنجشنبه با هاروکی موراکامی» از او و آثار خواهند گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، هاروکی موراکامی که بسیاری او را امسال شایسته دریافت نوبل ادبی می‌دانستند، در ۱۲ ژانویه ۱۹۴۶ در کیوتوی ژاپن به دنیا آمده است و تا چند روز دیگر وارد هفتاد و یکمین سال زندگی‌اش می‌شود.

موراکامی اولین رمان خود را با عنوان «آواز باد را بشنو» در ۱۹۷۹ منتشر کرد و از همان آغاز با اقبال خوانندگان رو به رو شد و تا امروز آثارش به ده‌ها زبان زنده دنیا ترجمه شده است و ده‌ها جایزه ادبی به نام او رقم خورده است. در آوریل ۲۰۱۵ مجله تایمز از او به عنوان یکی از صد شخصیت برجسته و تأثیرگذار در دنیا یاد کرد و در نوامبر همین سال جایزه ادبی هانس کریستین آندرسن به او تعلق گرفت.

«عصر پنجشنبه با هاروکی موراکامی» اولین نشستی است که مجله «کاروان مهر» و گالری «گذار» تدارک دیده‌اند تا دوستداران و مخاطبان این نویسنده برجسته ژاپنی از او و آثارش بیشتر بدانند.

به همین منظور مترجمان آثار موراکامی: اسدالله امرایی، بهرنگ رجبی و گیتا گرکانی در ساعت ۴ عصر پنجشنبه ۹ دی ماه در این نشست که در محل خیابان باهنر (نیاوران)، خیابان فیضیه (جمشیدیه)، شماره ۱۶، گالری گذار، برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند تا درباره موراکامی و آثار او سخن بگویند.

کد خبر 3862095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha