۱۲ دی ۱۳۹۵، ۸:۱۳

نایب رئیس اتاق بازرگانی سنندج؛

سردرگمی و نداشتن متولی خاص موجب بروز مشکلات در بخش خصوصی شده است

سردرگمی و نداشتن متولی خاص موجب بروز مشکلات در بخش خصوصی شده است

سنندج - نایب رئیس اتاق بازرگانی سنندج گفت: یکی از مشکلات اصلی کمیسیون حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات سردرگمی شرکت ‌های بخش خصوصی و نداشتن متولی خاص در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رنجبر نایب رئیس اتاق بازرگانی سنندج شامگاه شنبه ۱۱ دی ماه در اولین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی سنندج گفت: اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی و کانون هم‌ اندیشی فعالان اقتصادی با رویکرد توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی است.

وی اظهار داشت: کمیسیون‌ ها، نظرات و پیشنهادات متخصصان بخش خصوصی را دریافت و آنها را به عنوان راهکار های توسعه در اختیار بخش دولتی قرار می دهند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سنندج افزود: اتاق بازرگانی سنندج قریب به ۸۰ سال قدمت تاریخی دارد اما در چند سال گذشته این اتاق با اعتقاد به خرد گرایی و کار جمعی هیات رئیسه انجمن ‌های صنفی توانسته است که فعالیت خود را چشم گیر تر کند.

رنجبر گفت: باتوجه به فعالیت انجمن ICT و حساسیت طرح تکاپو در استان کردستان و لزوم تحقق اهداف آن تفاهم ‌نامه‌ هایی در این راستا منعقد شده است که انجمن باید نقش مهم خود را در این زمینه ایفا کند.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی این حوزه سردرگمی شرکت ‌های بخش خصوصی و نداشتن متولی خاص است که با حضور اکثر شرکت‌ های فعال در حوزه فناوری اطلاعات مشکلات این شرکت‌ ها به اتاق بازرگانی منعکس و با استفاده ظرفیت قانونی این اتاق برای رفع مشکلات تلاش خواهد شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سنندج گفت: با توجه به اینکه ریاست این کمیسیون بر اساس قانون باید به عهده یکی از اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی باشد و هدف اصلی این کمیسیون توسعه اقتصاد عمومی در راستای منافع عمومی است.

حامد رنجبر اظهار داشت: برنامه توسعه فناوری اطلاعات از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است که با توجه به انتخاب کردستان به عنوان پایلوت این طرح ملی، اتاق بازرگانی به عنوان یکی از نهاد های طرف توافق این طرح آماده پشتیبانی از توسعه این صنعت در استان است.

وی ضمن اشاره به فعالیت های کمیسیون گردشگری اعلام کرد و گفت: کمیسیون گردشگری از فعال ‌ترین کمیسیون‌ های کشور است که چند پیشنهاد اساسی خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه و موفق به دریافت مصوباتی شده است.

در پایان این جلسه حامد رنجبر به عنوان رئیس کمیسیون، محمد حیدری با کسب ۱۲ رای ماخوذ از ۲۲ رای موجود نایب رئیس و مسلم حقیقیان نیز با گرفتن ۱۲رای به عنوان دبیر کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی سنندج انتخاب شدند.

کد خبر 3865068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha