۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۱۲

در قالب یک کتاب منتشر شد؛

نگاهی تاریخی ـ تحلیلی به فتنه از صدر اسلام تا روزگار معاصر

نگاهی تاریخی ـ تحلیلی به فتنه از صدر اسلام تا روزگار معاصر

کتاب «تیغ دودم: نگاهی تاریخی ـ تحلیلی به فتنه از صدر اسلام تا روزگار معاصر» نوشته حجت‏ الاسلام مهدی همازاده ‌ابیانه از سوی دفتر نشر معارف قم منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ سیره اجتماعی ـ سیاسی معصومین(ع)، ظرفیتی بسیار در استخراج مباحث مرتبط با نیازها و ابتلائات امروز ما دارد و تنها کوششی درخور و نگاهی مسأله ‏شناس را می‏ طلبد.

فتنه سال ۸۸  بهانه ‏ای شد تا بخشی از تاریخ اجتماعی ـ سیاسی صدر اسلام که بیانگر نقش خواص در رویدادهاست، بازخوانی شود. به همین منظور، مقالاتی که هدفش ارائه تحلیلی نو از حوادث مهم تاریخ صدر اسلام و ناظر مسائل مبتلابه جامعه فعلی ماست در کتاب «تیغ دو دم» آمده است.

بخش اول کتاب، شامل دو مقاله در بررسی زمینه‏ های تاریخی ـ سیاسی حوادث زمان امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن(ع). بخش دوم، شامل دو مقاله در تشریح وضعیت خواص و شخصیت‏ های تأثیرگذار سیاسی صدر اسلام و بخش سوم، شامل سه مقاله در تبیین حکم اولی و سیره معصومین(ع) در برخورد با خواص فتنه ‏گر است.

چاپ سوم کتاب «تیغ دودم: نگاهی تاریخی ـ تحلیلی به فتنه از صدر اسلام تا روزگار معاصر» در ۱۳۷ صفحه، رقعی، با قیمت ۴۰۰۰ تومان در سال ۹۳ منتشر شده است.

کد خبر 3865730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha