۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۳۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی:

۱۴۹ بازی غیر مجاز از گیم نت ها و فروشگاه های خراسان جنوبی کشف شد

 ۱۴۹ بازی غیر مجاز از گیم نت ها و فروشگاه های خراسان جنوبی کشف شد

بیرجند- مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۵۱ گیم نت و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی در استان گفت: در بازرسی های انجام شده ۱۴۹ مورد بازی غیر مجاز کشف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محبی بعداز ظهر چهارشنبه در نشست خبری با موضوع آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز اظهار کرد: فروش و عرضه بازی‌های غیر مجاز در برخی فروشگاه‌ها آسیب‌های بسیار جدی برای خانواده‌ها ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه آسیب‌های خزنده در قالب بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز به درون خانواده‌ها وارد و جوانان و نوجوانان را منحرف می‌کند، افزود: این گونه بازی‌ها با فرهنگ و سبک زندگی ایرانی و اسلامی تعارض دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بنیاد بین المللی بازی‌های رایانه‌ای کشور وظیفه نظارت و پالایش بازی‌های رایانه‌ای کشور را دارد، گفت: تا کنون سه هزار و ۵۰۰ بازی غیر مجاز در کشور شناسایی شده و دو هزار بازی بعد از ویرایش و دوبله به بازار عرضه شده است.

وی با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای پرهزینه‌ترین بخش تولیدی در کشور است، بیان کرد: بلوغ زود رس، ایجاد خشونت در بین خانواده‌ها و شکسته شدن حریم خانواده از مهم‌ترین آسیب هاب بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز است.

محبی با اشاره به اینکه دسترسی راحت به بازی‌های غیر مجاز یکی از آسیب‌های موجود در جامعه است، اظهار داشت: بنیاد بین المللی بازی‌های رایانه‌ای کشور از ورود شبکه‌های غیر رسمی به بازار جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۸ گیم نت و ۲۸ فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی در شهر بیرجند وجود دارد، افزود: یک گیم نت و یک فروشگاه محصولات فرهنگی در شهرستان طبس، یک گیم نت در شهرستان درمیان و یک گیم نت و فروشگاه در شهرستان زیرکوه نیز فعالیت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز در استان از سال ۹۴، تصریح کرد: در این مدت ۴۶ نوبت بازدید ازگیم نت‌ها، ۸۷ بازدید از کافی نت‌ها، ۱۳۳ نوبت بازدید از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی انجام شده است.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۴۹ مورد بازی مکشوفه غیر مجاز در استان داشته‌ایم.

کد خبر 3868900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha