۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۱۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد؛

تقویت حوزه قرآنی در یارانه‌های سال ٩٦ مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد

تقویت حوزه قرآنی در یارانه‌های سال ٩٦ مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: همه معاونت‌های سینمایی، فرهنگی، هنری و موسسات وابسته به این وزارتخانه، باید بخشی از فعالیت خود را در سال ٩٦ به قرآن و عترت اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری امروز شنبه ۱۸ دیماه در بازدید از معاونت عترت و قرآن این وزارتخانه، گفت: قرآن نور است و هرکس به آن نزدیک شود در شعاع روشنایی آن قرار می‌گیرد. وجود قرآن در منازل یک باور درونی است که خانواده‌ها در حضور شعاع آن احساس آرامش و اطمینان می‌کنند.

این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم از وضعیت موجود به نقطه مطلوب برسیم، لازمه آن تدوین استراتژی میان مدت و بلندمدت است،   افزود: یکی از راهکارهای حل مشکلات این است که همه نهادها و سازمان‌های قرآنی ادغام شده و در قالب یک ساختار یکپارچه قرار بگیرند، زیرا یکی از آسیب‌های کنونی وجود تشکل‌های موازی است.

وی با تاکید بر این نکته که در این مسیر انسجام یکی از مقوله‌های مورد توجه است، ادامه داد: باید همه اعضای یک سیستم در جهتی واحد حرکت کند و در استراتژی آن انسجام مشهود باشد.   نیازمند تبیین گفتمان مطلوب قرآنی در جمهوری اسلامی هستیم.

صالحی امیری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید همه معاونت‌های سینمایی، فرهنگی، هنری و موسسات وابسته در سال ٩٦ بخشی از فعالیت خود را به قرآن و عترت اختصاص دهند یعنی باید فیلم، تئاتر، شعر، گرافیک و همه حوزه‌های هنر در سال جدید برنامه‌های قرآنی خود را اعلام کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای فراگیر شدن فرهنگ قرآنی در جامعه نیاز است جلسات مشترکی با اصحاب فرهنگ و هنر که علاقه مند به این حوزه هستند، برگزار شود و با همفکری آنان به تولیدات مطلوب برسیم.

صالحی امیری با تاکید بر اختصاص بخشی از یارانه‌های حوزه فرهنگ به فعالیت‌های قرآنی، افزود: باید در اختصاص یارانه‌های سال ٩٦، تقویت حوزه قرآنی مورد توجه ویژه قرار بگیرد. حوزه فعالیت قرآنی در ٣١ استان، ٦٠ هزار روستا، هزار و ٣٠ شهر و ٤٥٠ شهرستان است، از این رو باید این فعالیت در اقصی نقاط کشور محسوس شود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری اساسی در حوزه کودک و نوجوان گفت: اگر قرار است در ١٠ سال آینده فطرتی پاک در جامعه داشته باشیم، باید در حوزه کودک و نوجوان سرمایه‌گذاری کرد تا فرزندانی تربیت شوند که در آینده صاحبان کشور و انقلاب باشند.

به گفته صالحی امیری، کانون‌های کودک و نوجوان در کشور باید نسبت به موضوعات قرآنی اهتمام بیشتری داشته باشند تا نسل جدید به فعالیت در این حوزه ترغیب شوند.

وی همچنین بر برگزاری با شکوه جشنواره‌های قرآنی تاکید کرد و گفت: جشنواره‌ها نماد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، بنابراین باید پرچم آن همواره برافراشته باشد.

در این نشست حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران آن معاونت حضور داشتند و به برخی مشکلات این حوزه پرداختند.

کد خبر 3870707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha