۲۶ دی ۱۳۹۵، ۹:۰۶

معاون علوم پزشکی جهرم:

طرح واکسیناسیون فلج اطفال در جهرم اجرا می شود

طرح واکسیناسیون فلج اطفال در جهرم اجرا می شود

جهرم-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از اجرای طرح کشوری واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در جهرم خبر داد.

سید مجید ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشور و با توجه به همجواری با کشورهای بومی فلج اطفال یعنی افغانستان و پاکستان و برای به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی پولیو، عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی در دو نوبت به صورت فعال و خانه به خانه صورت می گیرد که نوبت اول طرح ۲۵ تا ۲۹ دی ماه اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه کودکان زیر ۵ سال مهاجرین خارجی و نقاطی از شهرستان که به تشخیص گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها رسیده باید تحت پوشش برنامه باشند، افزود: تمام مناطق تحت پوشش تیم های سیار و عشایر جزء گروه های هدف برنامه هستند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: متوقف کردن گردش ویروس پولیو در مناطق مختلف، دستیابی به پوشش صد در صد ایمن سازی کودکان زیر ۵ سال ایرانی و مهاجرین خارجی، یافتن کودکان زیر ۵ سالی که تاکنون واکسن فلج اطفال دریافت نکرده اند، آموزش مردم در زمینه فواید واکسیناسیون پولیو و گزارش فوری فلج ناگهانی از اهداف این طرح کشوری است.

وی ابراز امیدواری کرد: با بسیج تمامی نیروها و امکانات و همچنین هماهنگی های برون بخشی و درون بخشی،   شاهد دستیابی به پوشش حداکثری در برنامه باشیم.

ارجمند یادآور شد نوبت دوم طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال نیز اواخر بهمن ماه اجرا می شود.

کد خبر 3877126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha