۲۷ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۲۹

رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان:

نگاه سنتی به کشاورزی گلستان آسیب زده است

نگاه سنتی به کشاورزی گلستان آسیب زده است

گرگان- رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان گفت: یکی از علل به وجود آمدن مشکلات در حوزه کسب‌وکار نگاه سنتی ما به بخش باغداری و کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رمضان بهرامی ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی با تولیدکنندگان در راستای توسعه گلخانه‌ها و گیاهان دارویی که در گرگان برگزار شد، گفت: متأسفانه ما در بخش خصوصی نتوانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم و با بروز سرما و خشک‌سالی دچار خسارت می‌شویم.

وی افزود: یکی از علل به وجود آمدن مشکلات در حوزه کسب‌وکار در واقع نگاه سنتی ما به بخش باغداری و کشاورزی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان اظهار کرد: اتفاقاتی نظیر برف و یخبندان و یا خشک‌سالی در دیگر کشورهای دنیا هم رخ می‌دهد اما این کشورها نظیر اسپانیا کمترین خسارت را در این زمینه می‌بینند چرا که به شکل علمی در این حوزه‌ها ورود پیدا می‌کنند.

بهرامی گفت: تکنولوژی روز می‌تواند مشکل باغات کشور را حل کند و ما باید از کشورهای صاحب سبک در این زمینه الگوبرداری کنیم.

برف زیرساخت های کشاورزی گلستان را نابود کرد

وی با بیان اینکه برف و سرمای سال‌های ۸۵، ۹۲ و ۹۵ زیرساخت‌های سه ساله استان در بخش کشاورزی و باغات را نابود کرد، افزود: متأسفانه در استان مرکبات دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند و دچار خسارت شدند.

رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان گفت: باید صندوقی به نام صندوق مرکبات طراحی کنیم که در اختیار بخش خصوصی باشد تا در زمان بحران‌های این‌چنینی به سراغ دولت نرویم.

بهرامی افزود: ما شاهدیم محصول نارنگی کشور پاکستان از کشور ما عبور می‌کند و به کشورهای هدف می‌رسد و این در حالی است که ما نمی‌توانیم محصول نارنگی خود را صادر کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی گلستان با تاکید بر نیازسنجی از بازار هدف اظهار کرد: ضروری است ما نیازسنجی کنیم و بر اساس نیاز بازار هدف تولیدات کشاورزی داشته باشیم.

بهرامی با بیان اینکه توانمندسازی کشاورزان استان باید از اتاق بازرگانی آغاز شود، گفت: باغات سرمایه زیربنایی ما بوده و نمی‌توانیم چیزی را که کاشته‌ایم از بین ببریم، بلکه باید تلاش کنیم باغات خود را به مدل جدید بازسازی کنیم.

بهرامی با گلایه‌مندی از اتفاقات رخ داده بعد از یخبندان و خسارت به باغات گلستان گفت: بعد از سرمای آذرماه اولین نامه از استان گلستان به هیئت دولت نوشته شد اما شاهد این بودیم که اولین مصوبه از سوی هیئت دولت برای مازندران صادر شد که این امر گلایه کشاورزان و باغداران گلستانی را به همراه داشت.

کد خبر 3878554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha