۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۵۴

مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اردبیل:

صنعت مجزا از ارتباطات نیست/نگاه جزیره‌ای در اردبیل تغییر یابد

صنعت مجزا از ارتباطات نیست/نگاه جزیره‌ای در اردبیل تغییر یابد

اردبیل – مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان اردبیل گفت: این تصور که صنعت مجزا از حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات است، می‌بایست در استان تغییر یافته و مدیران نگاه مقطعی نداشته باشند.

بهروز رزمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات آمایش سرزمین در توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تصریح کرد: متأسفانه این خلأ به یکی از موانع توسعه زیرساخت‌ها تبدیل شده است.

وی افزود: هر چند استان اردبیل به لحاظ شبکه فیبر نوری و ضریب نفوذ تلفن همراه و ثابت از وضعیت مطلوبی برخوردار است اما لازم است برای توسعه فن‌آوری اطلاعات نگاه جزیره‌ای مدیران و مسئولان تغییر کند.

مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان با ذکر مثالی به پتانسیل‌های قابل‌توجه اشتغال حوزه فن‌آوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: نبود آمایش سرزمین خود موجب شده‌این حوزه در استان مغفول واقع شود.

رزمی تأکید کرد: نباید از این موضوع که حوزه صنعت اشتغال تقریباً اشباع شده‌ای دارد غفلت کرد و لازم است با در نظر گرفتن این مهم نسبت به توسعه اشتغال بخش ICT همت کرد.

وی افزود: به همین منظور در استان اردبیل برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در دستور کار قرار گرفته تا گروه‌های هدف با زمینه‌های اشتغال در فن‌آوری اطلاعات آشنا شوند.

مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان متذکر شد: دوره‌های تخصصی در خلخال برگزار شده و پس از این نیز در مشگین شهر و گرمی برگزار می‌شود.

رزمی همچنین به ضرورت برقراری ارتباط بین حوزه فن‌آوری اطلاعات و بخش دانشگاهی اشاره کرد و بیان داشت: برای اینکه بتوان در اشتغال ICT موفق عمل کرده و ضعف‌های گذشته را مرتفع ساخت لازم است  دانشگاه‌ها نیز پای کار آمده و برنامه‌های منسجمی اجرا کنند.

کد خبر 3880306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha