۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۴۹

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

داشته‌های مبتنی بر هویت ملی تقویت شود/هنر و فرهنگ بسترساز توسعه

داشته‌های مبتنی بر هویت ملی تقویت شود/هنر و فرهنگ بسترساز توسعه

کرمانشاه- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: هنر و فرهنگ بسترساز هر گونه توسعه و پیشرفتی است و بدون توجه به فرهنگ و هنر در هیچ عرصه‌ای تحول اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رحیمی زنگنه امروز یکشنبه در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی اقوام ایرانی در کرمانشاه با تقدیر از اساتید برجسته عرصه فرهنگ و هنر اظهار داشت: کرمانشاه از نظر هنر موسیقی، آواها و نغمات جانفزایی که دارد دل و جان را پالایش می کند.

رحیمی زنگنه  بیان کرد: فرهنگ و هنردر گذر زمان و در تاریخ دارای ریشه های کهن و آیینی است اگر این ظرفیت را در مسیر درست هدایت کنیم پاسخ محکمی به تهاجم فرهنگی دشمن خواهد بود.

وی افزود: نمی توان با نگاه سلبی با تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی مقابله کرد باید داشته های مثبت مبتنی بر هویت ملی را پاس داشت و تقویت کرد و در مسیر پاسداشت و تقویت اصلاح کرد و هدف آن را به سمت خیر و تعالی جهت بخشید.

رحیمی زنگنه در ادامه افزود: می توان هنر موسیقی را به هنری که در آن امکان بروز و ظهور استعدادهای ناپایدار باشد تبدیل کرد کما اینکه با همه محدودیت ها هنرمندهای بسیار بزرگی از این شهر و دیار برخواسته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در هنرهای نمایشی استعدادهای بسیار گران قیمتی در کرمانشاه هنرمندانی که هر کدام اگر در شرایط مساعد قرار بگیرند می توانند به اساتید برجسته هنر در کشور و جهان تبدیل شوند و نمونه بارز آن استاد حمیدرضا نعیمی است که در بستر مناسبی توانسته است باعث افتخار کرمانشاه و ایران باشد.

رحمی زنگنه گفت: در هنرهای تجسمی و شعر کرمانشاه می تواند آینده فرهنگ و هنر ایران چونان قطبی در تحولات فرهنگی و هنر مطرح باشد. و اما این نمایش گوشه ای از زیبایی ها و تنوع را نشان داد و در کنار هنرنمایی کرمانشاه شاهد هنرنمایی اقوام مختلف بودیم.

وی افزود: در ۱۰ منطقه قومی از سراسر ایران گروه های موسیقی حضور داشتند. حدود ۸ منطقه نمایشهای آیینی حضور داشتند در کنار آن نمایشگاه لباس و پوستر و عکس اقوام برگزار شد.

رحیمی زنگنه افزود: آنچه جالب بود استقبال مردم کرمانشاه بود علی رغم محدودیتهای زیر ساختی و سختی ها توانستند جشنواره آبرومندی را برگزار کنند و آرزو می کنم روزی فرا برسد در کرمانشاه چندین سالن چندهزار نفره ساخته شود.

وی افزود: با افتخار در این آیین اختتامیه از دوچهره برجسته ملی کرمانشاه استاد شهرام ناظری استاد برجسته موسیقی ایران و استاد کم نظیر هنرهای نمابشی استاد حمیدرضا نعیمی تقدیر خواهیم کرد.

رحیمی زنگنه اضافه کرد: برای نخستین بار نشان فرهنگ و هنر در کرمانشاه را طراحی کرده این تا از این پس به چهره های ملی کرمانشاه این نشان به چهره های هنری اهداء شود.

وی افزود: اختتامیه این جشنواره آغازی است برای اینکه هنرمندان برجسته ملی خود را بشناسیم، بشناسانیم و تقدیر کنیم.

رحیمی زنگنه افزود: هنر  و فرهنگ بستر ساز هر گونه توسعه و پیشرفتی است و بدون توجه به فرهنگ و هنر تحول در هیچ عرصه ای اتفاق نخواهد افتاد.

گفتنی است؛ در این مراسم با نواختن آوای سنتی چمری یاد و خاطره شهدای آتش نشان در حادثه پلاسکو گرامی داشته شد. 

در این مراسم همچنین گروه دف نوازان خاک نشین از خطه کردستان هنرنمایی کردند.

کد خبر 3884514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha